دعای نخستین شهید قرارگاه آبادانی چگونه مستجاب شد

دوستانش شهید «عالم باقری» تعریف می‌کردند که ایشان چند روز قبل از همین سانحه در گروهی چند نفره گفته بود «فقط دعا کنید تا بتوانیم در مسیر پیشرفت و آبادانی به شهادت برسیم. دعای خالصانه رسول چند روز بعد در سانحه رانندگی مسیر کوهستانی الموت مستجاب می‌شود.
کد خبر: ۴۵۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ - 06May 2021

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «رسول عالم باقری» چند باری در گعده‌های دوستانه آرزویش را به زبان آورده بود. دوست نداشت با مرگ طبیعی از دنیا برود. می‌گفت جان وقتی ارزش پیدا می‌کند که در راه حق داده شود. به رفقایش گوشزد می‌کرد که در حق همدیگر برادری را تمام کنند و هر وقت در حین سختی‌های کار جهادی حواس‌شان بود برای یکدیگر آرزوی شهادت کنند. شهید رسول عالم باقری از پاسداران قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین بود و سر آخر در راه شناسایی مناطق محروم الموت در سانحه رانندگی به آرزوی دیرینه خود رسید و به جمع شهدای جهادگر پیوست.

زمان زیادی از ازدواج شان نمی‌گذشت که همسر و پدر تنها پسر خردسالش را از دست داد. با این حال هنوز او را در کنار خود می‌بیند و مصمم به ادامه دادن راه رسول است: «مهمترین مسئله در زندگی روزمره رسول فریضه‌های امر به معروف و نهی از منکر بود. اعتقاد راسخی به این عمل داشت و در راه پاسداری از آن جدی و حساس بود. در این مسیر هم سعی اش بر این بود که با سیره امامان و معصومین به انجام این امور واجب اهتمام کند.»

دعای نخستین شهید قرارگاه آبادانی چگونه مستجاب شد
همسر شهید رسول عالم باقری می‌گوید کمتر پیش می‌آمد که رسول از نماز اول وقت باز بماند و همیشه اقامه نماز بعد از اذان را به دیگران هم توصیه می‌کرد: «ایشان خیلی به اقامه نماز در اول وقت توجه نشان می‌دادند. در هر شرایطی که بودیم بلافاصله بعد از اذان مشغول نماز و تعقیبات آن می‌شدند. توصیه‌شان به کوچک و بزرگ هم همین بود. به یاد دیگران می‌انداختند که اذان گفته‌اند و بهتر است نماز اول وقت را با هم بخوانند. ایشان با اعتقاد در مسیر آبادانی مناطق محروم گام برداشت و در همین راه هم به آرزوی خود که شهادت بود دست پیدا کرد.»

الله‌بداشتی می‌گوید بهترین نیروی این قرارگاه همواره آرزوی شهادت داشته است: «دوستانش تعریف می‌کردند که ایشان چند روز قبل از همین سانحه در گروهی چند نفره گفته بود «فقط دعا کنید تا بتوانیم در مسیر پیشرفت و آبادانی به شهادت برسیم.» دعای خالصانه رسول چند روز بعد در سانحه رانندگی مسیر کوهستانی الموت مستجاب می‌شود. دو همراه او به سختی دچار آسیب می‌شوند و رسول به لقای الهی می‌رود. الله‌بداشتی می‌گوید رسول در چند نوبت این دعا را تکرار کرده بود: «به گواه صحبت‌های دوستان و نزدیکان ایشان هدف این نیروی نمونه در قرارگاه آبادانی خدمت به محرومان و از این مسیر به شهادت رسیدن بوده است تا این که بالاخره دعا‌های ایشان مستجاب شد و به خواسته قلبی‌شان رسیدند.»

دعای نخستین شهید قرارگاه آبادانی چگونه مستجاب شد
نزدیکان شهید رسول عالم باقری می‌گویند او همیشه غصه کم برخورداری روستاییان از امکانات ابتدایی را به دل داشت. برای همین بود که با آغوش باز از مسئول شدن در کارگروه اشتغالزایی در مناطق محروم روستایی استقبال کرد. به واسطه کاری که داشت مدام به روستا‌های صعب‌العبور منطقه الموت سرکشی و نیازهایشان را شناسایی می‌کرد. سرآخر در راه خدمت به همین روستاییان بود که به جرگه جهادگران آسمانی پیوست. دبیر قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران رسول را از شهدای کبیر می‌داند و می‌گوید: «پس از آن که مقام معظم رهبری در سوم خرداد سال ۱۳۹۵ در دانشگاه امام حسین (ع) فرمودند: «خرمشهر‌ها در پیش است» برای خیلی‌ها این سوال مطرح شد که این خرمشهر‌های جدید که رهبر انقلاب دستور آزاد سازی آن را دادند کجاست؟ رهبر انقلاب بعد‌ها درباره آزاد سازی خرمشهر‌های جدید فرمودند که این عرصه نه عرصه جهاد اکبر و نه عرصه جهاد اصغر بلکه عرصه جهاد کبیر است. رسول عالم باقری نیز از شهدای این جهاد است که مسئولیت کارگروه اشتغالزایی در روستا‌های محروم قزوین را به عهده داشت.»

سردار عظیم ابراهیم پور با اشاره به کار خدمات بزرگ شهدای جهاد گر ادامه می‌دهد: جهاد یک روز در جبهه‌های جنگ است و یک روز در عرصه‌های دیگر. جهاد در علم و عرصه فرهنگ نیز داریم. روز دیگری هم جهاد در عرصه اقتصادی و نهضت خدمت‌رسانی به روستا‌های محروم است. پس از شهادت جوانان جهادی مانند شهید حججی نیز بسیاری از جوانان ما از آنان الگو گرفتند و فهمیدند که راه شهادت هنوز هم باز است و به آن متوسل شدند. شهید رسول عالم باقری نخستین شهید قرار گاه آبادانی و پیشرفت سپاه شد و این با تلاش خود نشان داد که معبر شهادت در این راه باز است. بسیاری از جوانان جهادی ما به جوانانی مانند او اقتدا می‌کنند و آن‌ها نیز با قدم گذاشتن در راه خدمت به محرومان به این مجاهدت‌ها ادامه می‌دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار