برگزاری آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در مرزبانی خوزستان

آیین تشییع و خاکسپاری یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس امروز در محل یادمان شهدای مرزبانی خوزستان در اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ - 06May 2021

آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در مرزبانی خوزستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، آیین تشییع و خاکسپاری یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس امروز در محل یادمان شهدای مرزبانی خوزستان در اهواز برگزار شد.

در این مراسم که تعدادی از مسئولان استانی، روحانیون و فرماندهان مرزبانی و انتظامی استان حضور داشتند نماز این شهید والامقام با حضور آیت‌الله «سیدمحمد علی موسوی جزایری» زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان اقامه شد.

سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در این مراسم با اشاره به تقارن خاکسپاری این شهید با شهادت مولای متقیان اظهار داشت: ذکر یا علی و یا حسین ورد دائمی و مشترک همه رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس بود و چه سعادتی بالاتر از این که یک جوان شهید گمنام 17 ساله همزمان با ایام شهادت مولایش به خاک سپرده شود.

وی افزود: نیروی انتظامی و مرزبانی ما همیشه در صحنه نبرد و جهاد و مقاومت‌اند و شهادت هر هفته نیروهای مرزبانی در سراسر کشور گواه این ادعاست و شک ندارم که حضور و مزار این شهید گمنام باعث روحیه بخشی و افزایش اقتدار و معنویت بیشتر در نیروهای خدوم و ایثارگر مرزبانی استان خواهد شد.

سردار «لطفعلی پاکباز» فرمانده مرزبانی خوزستان در ادامه این مراسم گفت: شهدا با نثار جان خود عزت، سربلندی، افتخار و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آورده‌اند فلذا همه آحاد ملت ایران مدیون خون پاک شهیدان بوده، هستند و خواهند بود.

وی عنوان کرد: مرزبانان در خوزستانی که روزگاری عرصه شهادت بوده است، به پیروی از خون شهدا، با اراده قوی و مصمم با آرمان‌های شهیدان عهد و پیمان می‌بندند چرا که ما از روح شهدا درس‌ها آموخته‌ایم و این درس‌ها را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد.

پس از پایان مراسم تشییع، پیکر این شهید والامقام ۱۷ ساله که در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شد و پس از سال‌ها دوری از وطن، از شرق بصره شناسایی و به میهن اسلامی بازگردانده شد در یادمان ستاد فرماندهی مرزبانی خوزستان و در خانه ابدی خود آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار