یهود و فلسطین در کلام استاد شهید؛

«تحریف»، خصیصه یهودیان است

«بعضی از خبرگزاری‌های معروف دنیا، منحصراً مال یهودی‌هاست؛ چرا؟ برای این که بتوانند قضایا را در دنیا طوری که خودشان می‌خواهند، منعکس کنند و قرآن چه عجیب درباره این‌ها حرف می‌زند! این خصیصه یهودیگری که تحریف است، در قرآن به صورت یک خصیصه نژادی شناخته شده است.»
کد خبر: ۴۵۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲ - 07May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در متن زیر که به موضوع یهود و مسأله فلسطین در کلام شهید مرتضی مطهری پرداخته شده استاد شهید مسلمانان جهان را نسبت به جنایات صهیونیست‌ها و احساس مسئولیت مسلمین در قبال غصب فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل و همبستگی دولت‌های مسلمان برای آزادی قدس شریف آگاه می‌کند.

به مناسبت روز جهانی قدس که ابتکار آگاهانه حضرت امام خمینی (ره) بود به این گفتار که برگرفته از کتاب «حماسه حسینی» و «مجموعه ‏آثار استاد شهيد مطهرى» است اشاره خواهیم داشت.

در قبال یهود همه مسئولند

«اگر پيغمبر اسلام زنده مى‌‏بود، امروز چه مى‏‌كرد؟ درباره چه مسأله‏‌اى مى‏‌انديشيد؟ واللَّهِ و باللَّهِ قسم مى‏‌خورم كه پيغمبر اكرم در قبر مقدسش امروز از يهود مى‌‏لرزد. اين يك مسأله دو دو تا چهار تاست. اگر كسى نگويد، گناه كرده است. من اگر نگويم واللَّهِ مرتكب گناه شده‏‌ام، و هر خطيب و واعظى اگر نگويد مرتكب گناه شده است.»

قضیه فلسطین مربوط به یک ملت است

«گذشته از جنبه اسلامى، فلسطين چه تاريخچه‌‏اى دارد؟ قضيه فلسطين مربوط به دولتى از دولت‌هاى اسلامى هم نيست؛ مربوط به يك ملت است، ملتى كه او را به زور از خانه‌‏اش بيرون كرده‌‏اند. تاريخچه فلسطين چيست؟ مدعى هستند كه در سه هزار سال پيش دو نفر از ما (داود و سليمان) براى مدت موقتى در آنجا سلطنت كرده‏‌اند. تاريخ را بخوانيد؛ در تمام اين مدت دو سه هزار ساله، كِى بوده است كه سرزمين فلسطين به يهود تعلق داشته است؟ كِى بوده است كه بيشتر سرزمين فلسطين مال ملت يهود باشد؟ آيا بيشتر سرزمين فلسطين از آنِ ملت يهود است؟ قبل از اسلام هم مال آنها نبود، بعد از اسلام هم مال آنها نبود. روزى كه مسلمين فلسطين را فتح كردند، فلسطين در اختيار مسيحی‌ها بود نه در اختيار يهودی‌ها. و اتفاقاً مسيحی‌ها كه با مسلمين صلح كردند، يكى از مواردى كه در صلحنامه گنجاندند اين بود كه شما يهود را در اينجا راه ندهيد. گفتند: ما با شما زندگى مى‏‌كنيم ولى با يهود زندگى نمى‏‌كنيم. چطور شد كه يكدفعه نام وطن يهودى به خود گرفت؟»

تحریف خصیصه یهودیگری است

«در قرآن کریم، کلمه تحریف به کار رفته است؛ مخصوصاً در مورد یهودی‌ها که این‌ها قهرمان تحریف در جهانند؛ نه امروز، از وقتی که تاریخ یهودیت در دنیا به وجود آمده است.

نمی‌دانم این نژاد، چه نژادی است که تمایل عجیبی به قلب حقیقت و تحریف کردن دارد! و لذا همیشه کارهایی را در اختیار می‌گیرند که در آن کارها بشود حقایق را تحریف و قلب کرد.

بعضی از خبرگزاری‌های معروف دنیا، منحصراً مال یهودی‌هاست؛ چرا؟ برای این که بتوانند قضایا را در دنیا طوری که خودشان می‌خواهند، منعکس کنند و قرآن چه عجیب درباره این‌ها حرف می‌زند! این خصیصه یهودیگری که تحریف است، در قرآن به صورت یک خصیصه نژادی شناخته شده است.»

ما خودمان را باید ملامت کنیم

«ما چه جوابى در مقابل اسلام و پيغمبر خدا داريم؟ آيا چند روز پيش در روزنامه نخوانديد كه در سال گذشته يهوديان ساير نقاط دنيا، نه يهوديانى كه فعلًا شناسنامه اسرائيلى دارند، ۵۰۰ ميليون دلار براى اينها فرستادند كه با اين پول‌ها فانتوم بخرند و بر سر مسلمانان بمب بريزند؟!

شنيده‌‏ام يهوديان ايران خودمان در سال گذشته معادل پول دو فانتوم فرستادند. ۳۶ ميليون دلار پول از يهوديان ايران خودمان براى آنها به عنوان كمك رفت. و من آن يهودی‌ها را به عنوان اينكه يهودى هستند ملامت نمى‏‌كنم، ما خودمان را بايد ملامت كنيم. او به هم‌كيشش كمك كرده است؛ با كمال افتخار پول مى‌‏فرستد، رسيدش هم از موشه‌دايان مى‏‌آيد و آن را در بازار هم نشان مى‌‏دهد، مى‏‌گويد بيا رسيدش را ببين.

مگر همين دو سه شب پيش ننوشتند، من بريده‌‏اش را از «اطلاعات» دارم كه الآن فقط يهوديان مقيم آمريكا روزى يك ميليون دلار به اسرائيل كمك مى‌‏كنند؟! آنوقت تلاش ما مسلمين در اين زمينه چه بوده است؟ به خدا خجالت دارد ما خودمان را مسلمان بدانيم، خودمان را شيعه على ابن ابيطالب بخوانيم.

اصلًا من بايد بگويم بعد از اين، داستانى را كه ما از على ابن ابيطالب نقل مى‌‏كنيم، حرام است كه ديگر در منابر نقل كنيم كه روزى على بن ابيطالب شنيد دشمن‏ به كشور اسلامى حمله كرده است: «وَ هذا أخوغامِدٍ وَ قَدْ وَرَدَتْ خَيْلُهُ الْانْبارَ». بعد فرمود: شنيده‌‏ام زينت يك زن
مسلمان را يا زنى كه در حمايت مسلمانان است گرفته‌‏اند؛ شنيده‏‌ام دشمنْ سرزمين مسلمين را غارت كرده است، مردانشان را كشته يا اسير كرده است، متعرّض زنان آنها شده است، زيورها را از گوش و دست زن‌ها جدا كرده است. بعد همين على ابن ابيطالب- كه ما اظهار تشيع او را مى‏‌كنيم و نسبت به او حساسيت‌هاى بى ‏معنى و دروغين نشان مى‌‏دهيم- گفت: «فَلَوْ انَّ امْرَأً مُسْلِماً ماتَ مِنْ بَعْدِ هذا اسَفاً ما كانَ بِهِ مَلوماً بَلْ كانَ بِهِ عِنْدى جَديراً» اگر يك مرد مسلمان با شنيدن اين خبر دق كند و بميرد، سزاوار است و مورد ملامت نيست. آيا ما وظيفه نداريم كه كمك مالى به آنها بكنيم؟ آيا اينها مسلمان نيستند، عزيزان ندارند؟ آيا اينها براى حق مشروع بشرى قيام نمى‌‏كنند؟»

یهود و تحریف حقایق

«همين قدر به شما بگويم امان از دست يهود كه بر سر دنيا از دست اينها چه آمد! يكى از كارهايى كه قرآن به اينها نسبت مى‌‏دهد كه هنوز هم ادامه دارد مسأله تحريف و قلب حقايق است.

اينها شايد باهوش‌‏ترين مردم دنيا باشند؛ يك نژاد فوق‌العاده باهوش و متقلّب. اين نژاد باهوش متقلّب هميشه دستش روى آن شاهرگ‌هاى جامعه بشريت‏ است، شاهرگ‌هاى اقتصادى و شاهرگ‌هاى فرهنگى.

اگر كسى بتواند تحريف‌هايى را كه اينها حتى در حال حاضر در تاريخ‌ها، جغرافی‌ها و خبرهاى دنيا مى‏‌كنند جمع‌آورى كند، كار مفيدى است‏. البته عده‌‏اى اين كار را كرده‏‌اند ولى نه به قدر كافى.

الآن خبرگزاری‌هاى بزرگ دنيا- كه يكى از آن شاهرگ‌هاى خيلى حساس است- به دست يهود مى‌‏چرخد، براى اينكه قضايا را تا حدى كه برايشان ممكن است آن‏طور كه خودشان مى‌‏خواهند به دنيا تبليغ كنند و برسانند. در هر مملكتى اگر بتوانند، آن شاهرگ‌ها را، وسايل به قول امروزی‌ها ارتباط جمعى مثل مطبوعات و به ‏طور كلى آن جاهايى كه فكرها را مى‏‌شود تغيير داد، تحريف كرد، تبليغ كرد و گرداند و نيز شاهرگ‌هاى اقتصادى را در دست مى‏‌گيرند. و اينها از قديم الايام كارشان اين بوده.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار