وزیر علوم در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس:

تلاش برای آزادی قدس نماد آرمان‌خواهی و نفی سلطه از کشورهای اسلامی است

غلامی در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: تلاش برای آزادی قدس نماد آرمان‌خواهی و نفی سلطه از کشورهای اسلامی است.
کد خبر: ۴۵۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ - 07May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیامی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

روز قدس نماد عشق و استقامت، شوق رهایی از نفاق و کفر، شکوه ایمان و یادآور اتحاد مسلمانان و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

جمهوری اسلامی ایران براساس موقعیت راهبردی و امکانات و ظرفیت‌های خاص خود و با توجه به آثار و برکات انقلاب اسلامی، پرچمدار جنبش‌های اسلامی و الهام بخش بیداری و حضور در صحنه مسلمانان جهان است و روز جهانی قدس از جمله یادگارهای ماندگار و اثرگذار معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران است که همه ساله در جمعه آخر ماه مبارک رمضان با نمایش کارکرد اجتماعی اسلام به عنوان مظهر تلفیق دین و سیاست، زمینه خیزش عمومی جهان اسلام را در برابر دشمنان به خصوص رژیم صهیونیستی غاصب فراهم می‌نماید.

براین اساس، هم اندیشی به منظور افزایش و هم افزایی قدرت کشورهای اسلامی در تمامی سطوح به ویژه در بخش علم و فناوری از جمله مقدمات لازم برای نیل به جایگاه شایسته جهان اسلام است.

تلاش برای آزادی قدس عزیز نماد آرمان‌خواهی و حق‌طلبی و نفی سلطه از کشورهای اسلامی است. امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده راهپیمایی روز قدس برگزار نمی‌شود اما جامعه دانشگاهی کشور، همچون همیشه با دلی آکنده از شوق و امید در زنده نگهداشتن این روز و محکومیت اقدامات شیطانی بردگان استکبار جهانی، دل‌هایشان را در دفاع از مردم مظلوم فلسطین همسو می‌کنند.

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات جامعه دانشگاهی کشور، این روز را گرامی داشته، توفیق روزافزون، عزت و سربلندی همگان را از خداوند بزرگ مسئلت می‌دارم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها