در همایش بین‎‌المللی شهید قدس مطرح شد؛

لزوم تواصی بر آرمان قدس با هدف اقامه نماز در قدس

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز را روز تواصی صبر و حق در آرمان قدس برشمرد و گفت: امروز فرزندان ما تحت تربیت مکتب شهید قدس هستند و فردا نماز را در قدس اقامه خواهند کرد.
کد خبر: ۴۵۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ - 07May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز جمعه مصادف با روز جهانی قدس، در اولین همایش بین‌المللی شهید قدس که به همت سازمان تبلیغات اسلامی و مسجد مقدس جمکران در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه به فرموده قرآن انسان در خسارت است و قسم‌های بزرگ قرآن در سوره مبارکه العصر نشانگر در خسارت بودن جامعه بشری است، اظهار داشت: صراط مستقیم و عمل صالحی که مبتنی بر سرزمین حاصلخیز ایمان و تواصی به حق و صبر است راه نجات از خسارت جامعه بشری است. امروز ضرورت حیات مومنانه مسلمین همین تواصی به حق و صبر است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: نسبت ما با مسئله قدس تحت تعالیم حضرت امام خمینی (ره)، اعتقادی است و بی انصافی است اگر افرادی، پایبندی با حق را با تعصبات مذهبی مخلوط کنند. پایبندی بر حق وظیفه همه ما است. جنگ ما جنگ حق و باطل است و در مسیر حق ثبات قدم خواهیم داشت و در این مسیر صبورانه به پیش خواهیم رفت.

عضو عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از شعبات صبر، صبر بر طاعت است گفت: برترین صبرها، صبر بر دستور خداوند در جهاد فی سبیل الله است. رمز استقامت ما تواصی بر صبر و حق است. در قرآن کریم بسیار سفارش به صبر شده‌ایم. ضرورت این صبر انفعال نیست؛ بلکه حرکت به سمت قله‌هاست. صبر مؤمن استقامت در مسیر قله‌هاست. امروز روز تواصی به صبر و حق بر آرمان قدس، و فردا روز نماز گزاردن در قدس است انشاالله.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به گسترده شدن مکتب شهید سلیمانی تصریح کرد: فرزندانی که امروز در مکتب تربیتی قهرمانان بزرگ همچون سردار سلیمانی تربیت یافته‌اند، فردا در موقع علنی شدن مقاتله ظهور، تواصی بر صبر و حق را از خود نشان خواهند داد. امسال تواصی بر صبر و حقوق برابر قدس در بین هیئت‌ها و گروه‌های جهادی با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف مرتبط با قدس بیشتر از هر سال دیگر وجود داشت و محدودیت‌های کرونایی محدودیتی بر استقامت در آرمان قدس ایجاد نکرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها