نماینده ولی فقیه در مازندران:

جریان قدس مسئله اسلامی، جهانی و بشری است/ دیپلماسی باید جهادی عمل کند

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه دیپلماسی باید جهادی عمل کند و در خدمت مصالح قدس و مصالح اسلام و مسلمین باشد، گفت: جریان قدس مسئله قرآنی، اسلامی، جهانی و بشری است.
کد خبر: ۴۵۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ - 07May 2021

جریان قدس مسئله قرآنی، اسلامی، جهانی و بشری است/ دیپلماسی باید جهادی عمل کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های مجازی این هفته با اشاره به برگزاری مراسم شب قدر و اقامه عزای امام علی (ع) اظهار داشت: باید به سفارش و توصیه این امام گوش فرا دهیم که قبل از شهادتش خطاب به فرزندانش امام حسن (ع) و امام حسین (ع) فرمود: دنبال به دست آوردن دنیا نباشید و برای چیزی که از دست دادید ناراحت نباشید، حق را بگوئید و اعمال را برای اجر آخرتی انجام بدهید و دشمن ستمگر و یار ستمدیده باشید.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) همچنین به تقوا و نظم در زندگی و اصلاح در بین مردم سفارش کرد، افزود: کرامت و احترام به شخصیت و همسایگان و عمل به قرآن و نماز و مساجد و جهاد با اموال و جان و زبان از دیگر سفارشات این امام قبل از شهادتش بود.

محمدی لائینی بر داشتن عواطف اجتماعی، کمک به همدیگر، پرهیز از دوری و قطع رابطه، همدل و همکلام و همدم بودن و امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: حدود ۲۱ دستور و وصیت در وصیت نامه بسیار متین و سنگین امام علی آمده است و نشان از دغدغه دین، اعتقادات، پیشرفت، انسانیت، عواطف، انسجام، وحدت و تقوای مردم دارد.

مذاکرات سیاسی پاسخگو نیست

وی با اشاره به اینکه آخرین جمعه ماه رمضان و به عنوان روز قدس از سوی امام خمینی (ره) اعلام شد، تصریح کرد: با مذاکرات سیاسی به اسرائیل بیشتر میدان می‌دهیم و نباید از سلاح گرم و زور غافل شویم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه حدود ۷۰ سال از شکل‌گیری این رژیم غاصب می‌گذرد و در این هفت دهه در حال مذاکره هستند، گفت: در نتیجه مذاکرات همیشه در حال از دست دادن سرزمین‌های جدیدتری بودند و زبان مذاکره با گرک درنده فایده ندارد و باید با زبان زور سخن گفت.

محمدی لائینی با بیان اینکه امروز نیروی قدس در منطقه با این رژیم غاصب با زبانی که خودش می‌فهمد حرف می‌زند، اظهار کرد: امروز دامنه خطر به درون این رژیم غاصب کشیده شده و شهرها، نقاط استرانژیک و صنایع نظامی هدف موشک‌های به قول خودشان سرگردان است که از مقاومت منطقه برمی‌خیزند.

وی با بیان اینکه امروز رژیم غاصب و سرزمین غصب شده فلسطین هم امنیتی برای رژیم غاصب نخواهد بود، افزود: این راهکار جوابگو است و گرنه با مذاکرات گوشش بدهکار نیست و روز بروز پیشرفت می‌کند و دولت‌های مرعوب خودفروخنته مزدور عربی را نیز به تسلیم و روابط دوستانه وادار می‌کند.

میدان و دیپلماسی در خدمت نظام مقدس هستند

وی با بیان اینکه امروز نقش میدان را در پیروزی و موفقیت درک می‌کنیم، گفت: امروز نگرانی آمریکا و آمریکائیان از نقش موفق میدان و مقاومت و نیروی قدس سپاه و فرماندهی نیروی قدس سردار سلیمانی در منطقه را شاهد هستیم و آمریکا باید نگران و ناراحت باشد و سردار را به شهادت برساند و در رابطه با او حرف نادرستی بزند و متاسفانه برخی مسئولین همان حرف‌ها را زدند.

محمدی لائینی با عنوان اینکه میدان و دیپلماسی در خدمت نظام مقدس و محافل بالادستی تصمیم گیرنده هستند، گفت: همه ما وظیفه داریم از میدان مقاومت که زور اصلی، قدرت اصلی، اقتدار اصلی و تامین امنیت در آن است حمایت کنیم و با آن هماهنگ باشیم.

امام جمعه ساری با عنوان اینکه صفر تا صد امکانات مملکت باید برای حفظ کیان و موجودیت در خدمت میدان قرار گیرد، تصریح کرد: میدان باید قوی باشد و پیش برود و امنیت را حفظ کند؛ اگر میدان قوی نبود و امنیت را حفظ نمی‌کرد امروز داعشی‌ها جوانها، نوامیس، دین، مساجد و حرم‌های ما را نابود می‌کردند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه تقابل میدان و دیپلماسی بسیار سخنان غیرکارشناسی، نادرست و سطحی است، گفت: حرف‌ها باید در جای امن گفته شود و عذرخواهی نکردن نشان دهنده این است که فیلم گاندو درست بوده و بهتر است اشتباهات را بپذیرید و جبران کنید.

وی با بیان اینکه دیپلماسی باید جهادی عمل کند و جهاد زبان داشته باشد و در خدمت مصالح قدس و مصالح اسلام و مسلمین باشد، افزود: مسئله عربی بودن قدس حرف غلطی است؛ جریان قدس مسئله قرآنی، اسلامی، جهانی و بشری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها