معرفی کتاب؛

«از فیاضیه تا لولان»

کتاب «از فیاضیه تا لولان» تاریخ شفاهی سرهنگ «سید اسد موسوی» از رزمندگان دوران دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۴۵۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ - 07May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کتاب «از فیاضیه تا لولان» تاریخ شفاهی سرهنگ «سید اسد موسوی» از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سال 1399 با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان به چاپ رسید.

این کتاب در 276 صفحه و 10 فصل به اهتمام سیدعلی حسینی گردآوری و تدوین و در شمارگان 1100 جلد توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس (سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس) چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

مردم کرد، نسبت به نیروهای نظامی جمهوری اسلامی رفتار خوبی داشتند. این تشخیص را داشتند که نیروهای انقلاب برای امنیت آنها، آنجا هستند. مثلاً جهاد سازندگی جاده می‌ساخت و لوله‌کشی آب برایشان تدارک می‌دیدند. مهندسی سپاه پاسداران برایشان جاده احداث می‌کردند و مسیر عبور و مرورشان را هموار می‌کردند. مردم این فعالیت‌ها را دیده بودند و تشخیص می‌دادند که چه کسانی به فکر آنها هستند و برای آنها کار می‌کنند و چه کسانی از آنها سوءاستفاده می‌کنند. البته گاهی ترس از همکاری با ما را هم داشتند چرا که وقتی ما نبودیم و نیروهای ضدانقلاب به روستاها می‌رفتند، امکان برخورد و تهدید با آنها وجود داشت. ولی بیشتر مردم نسبت به نیروهای جمهوری اسلامی خوش‌بین بودند.

در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم:

در یکی از روستاهای شهرستان مهاباد به نام یارعلی، مأموریتی می‌بایست اجرا می‌کردیم. این روستا در شمال‌غربی شهر مهاباد واقع شده بود. تصمیم بر این بود که یک پایگاه نظامی برای نیروهای بسیج و سپاه در آن روستا تأسیس گردد. ما برای ایجاد امنیت به آن روستا رفتیم. در حال زمینه‌چینی و آماده‌سازی فضا برای احداث پایگاه بودیم که شب شد و کار به پایان نرسید. ناچار شدیم که گردان در آن روستا بیتوته کند. وقتی جنگی یا اتفاقی رخ می‌دهد همیشه نمی‌توان منتظر پیروزی بود. گاهی ممکن است روند کار، طوری پیش برود که مورد انتظار ما نباشد و خسارت یا تلفاتی وارد شود...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار