یادداشت/ سیروس فتح‌اله

عادی‌سازی با چند کشور عربی نشانه ضعف رژیم صهیونیستی است

عادی‌سازی روابط با چند کشور کوچک عربی نشانه ضعف رژیم صهیونیستی است و تجربه نشان داده که این خیانت‌ها هیچ کمکی برای تداوم حیات رژیم نامشروع صهیونیستی نکرده و نخواهد کرد.
کد خبر: ۴۵۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۴ - 10May 2021

عادی‌سازی با چند کشور عربی نشانه ضعف رژیم صهیونیستی استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ عادی‌سازی روابط با رژیم کودک‌کش صهیونیستی که اخیرا به‌صورت علنی از سوی برخی از کشور‌های کوچک عربی صورت می‌گیرد، لطمه بزرگی به مبانی دینی و دنیوی امت اسلامی وارد می‌کند و این عمل خیانت‌کارانه قلب امت اسلامی را به درد می‌آورد؛ چراکه برقراری چنین روابط مشکوکی نشان‌دهنده شکاف بزرگی بین امت عربی و اسلامی است.

قدس قبله اول مسلمین جهان سال‌هاست به اشغال صهیونیست‌ها درآمده است و هر روز شاهد کشته شدن کودکان و زنان بی‌گناه فلسطینی هستیم، سرزمین‌های آن‌ها هر روز وجب به وجب به اشغال صهیونیست‌های اشغالگر درمی‌آید و در مقابل شمار آوارگان فلسطینی افزایش پیدا می‌کند. 

کار صهیونیست‌ها فقط به کشتار فلسطینی‌ها و اشغال سرزمین‌های آن‌ها محدود نمی‌شود، ایجاد اختلاف و تفرقه بین امت‌های اسلامی و عربی و نقض حریم هوایی کشور‌های اسلامی مثل لبنان، سوریه و اردن نیز از جمله اقداماتی است که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند؛ لذا با علم بر این موارد، عادی‌سازی روابط با این رژیم خیانت بزرگی علیه امت اسلامی و فرو کردن خنجری بزرگ بر پیکر وحدت و اتحاد امت اسلامی است و به رژیم صهیونیستی فرصت می‌دهد تا اشغالگری و کشتار کودکان مظلوم فلسطینی را تداوم بخشد. 

هرچند از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطینیان توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی شاهد خیانت پنهان یا آشکار برخی از حکام عربی به ارزش‌های امت اسلامی و یا بهتر است بگوییم مسئله اول جهان اسلام بودیم، اما تجربه نشان داده است که این خیانت‌ها هیچ کمکی به رژیم نامشروع صهیونیستی نکرده و نخواهد کرد؛ چون محور مقاومت با ایجاد وحدت بین گروه‌های مقاومت خیانت‌های آنها را خنثی و بی‌اثر می‌کند.

طبق گفته تحلیلگران رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار دارد و بر همین اساس است که به‌دنبال اجرای طرح‌های گوناگونی از معامله شکست‌خورده قرن گرفته تا عادی‌سازی روابط با کشور‌های عربی هست، تا شاید فشار‌ها را بر ملت مظلوم فلسطین مضاعف کرده و روند سقوط خود را به تاخیر بیندازد؛ اما طبق فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی «عادی‌سازی با چند کشور عربی، خود نشانه دیگری از ضعف آن رژیم است؛ و البتّه این هم کمکی به او نخواهد کرد. دَه‌ها سال پیش از این با مصر رابطه برقرار کرد؛ از آن روز تاکنون رژیم صهیونیستی بسیار آسیب‌پذیرتر و ضعیف‌تر شده است؛ با این وصف، آیا رابطه با چند کشور ضعیف و حقیر خواهد توانست به او کمک کند؟ البتّه آن کشور‌ها هم از این رابطه بهره نخواهند برد؛ دشمن صهیونی در مال یا خاک آن‌ها تصرّف خواهد کرد و فساد و ناامنی را در [میان]آن‌ها گسترش خواهد داد.»

با این وجود ملت مظلوم فلسطین فقط به حمایت امت اسلامی نیاز ندارند، بلکه به حمایت جوامع جهانی نیز نیاز دارند و باید همه جهانیان از آن‌ها دفاع کنند تا پیروزی نهایی فلسطین رقم بخورد.

امت اسلامی و جامعه جهانی با دیدن و لمس کردن جنایت صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها باید در برابر عادی‌سازی روابط با اسرائیل حساس شده و در برابر این ایده با قدرت مبارزه و روشنگری کنند؛ چون هرکس در جهان مدعی عدالت باشد یا حقوق بشر باشد، نمی‌تواند نسبت به مسئله فلسطین و به یهودی‌سازی قدس شریف و اشغال سرزمین‌های اسلامی بی‌تفاوت باشد.

همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنرانی روز قدس تاکید کردند که «علمای مسلمان و مسیحی باید عادی‌سازی را حرام شرعی اعلام کنند و روشنفکران و آزادگان، نتایج این خیانت را که خنجری از پشت به فلسطین است برای همه تشریح نمایند.»

و در پایان باید گفت که شکست رژیم غاصب صهیونیستی به معنای پیروزی تمام امت اسلامی بر استعمارگران خواهد بود؛ لذا مبارزه مشروع با اسرائیلی‌ها منجر به پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف خواهد شد که برای رسیدن به این پیروزی باید خودمان را به سلاح ایمان و اتحاد تجهیز و دست آن‌هایی که با عادی‌سازی روابط به‌دنبال تداوم حیاط صهیونیست‌های کودک‌کش هستند، کوتاه کنیم.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها