مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران تبیین کرد؛

اهمیت کاربردی کردن اسناد مربوط به شهدا و ایثارگران

نریمانی با تأکید بر اهمیت کاربردی کردن اسناد مربوط به شهدا و ایثارگران گفت: این اسناد در قالب کتاب‌ها و آثار مختلف منتشر می‌شوند تا به صورت کاربردی در اختیار عموم قرار گیرند و مفاهیم مربوط به ایثار و شهادت به خوبی منتقل شود.
کد خبر: ۴۵۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ - 10May 2021

اهمیت کاربردی کردن اسناد مربوط به شهدا و ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در برنامه «رواق تماشا» رادیو گفت‌وگو به مناسبت روز ملی اسناد با تأکید بر اهمیت جایگاه اسناد در جامعه اظهار داشت: اسناد بازتابی از گذشته هستند که اتفاقات و حوادث را به ما نشان می‌دهند و حق همه افراد هر جامعه این است که از گذشته خود مطلع باشند.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در حال حاضر تمام حوزه‌هایی که دارای اسناد مختلف هستند به سمت دیجیتالی کردن اسناد حرکت می‌کنند تا استفاده از این اسناد کاربردی‌تر شود.

وی با اشاره به حوزه اسناد در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این حوزه دارای دو بخش اسناد شفاهی و اسناد مربوط به شهدا است. در قسمت اسناد شفاهی خاطرات و صحبت‌های آن دسته از ایثارگران عزیزی که در قید حیات هستند جمع‌آوری می‌شود که گروه‌هایی، چون والدین معظم شهدا، جانبازان و آزادگان را در برمی‌گیرد.

نریمانی افزود: در بخش اسناد مکتوب شهدا نیز آثاری، چون وصیت‌نامه‌های شهدا بسیار حائز اهمیت هستند، زیرا می‌توانند جلوی تحریف اتفاقات و روایات را بگیرند. بر اساس قانون، بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی جمع‌آوری و نگهداری این اسناد است و این اسناد به صورت دیجیتال تبدیل شده‌اند.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت کاربردی کردن این اسناد گفت: این اسناد در قالب کتاب‌ها و آثار مختلف منتشر می‌شوند تا به صورت کاربردی در اختیار عموم قرار گیرند و مفاهیم مربوط به ایثار و شهادت به خوبی منتقل شود.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر ثبت خاطرات شفاهی والدین معظم شهدا، این موضوع در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود و در کنار آن ثبت خاطرات جانبازان عزیز ۷۰ درصد نیز مدنظر قرار دارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار