امام جمعه پاوه:

مسلمانان باید همواره از ارزش‌های دینی دفاع کنند

ماموستا ملا«قادر قادری» گفت: ما به عنوان مسلمان باید همیشه این آمادگی را داشته باشیم که بتوانیم در هر شرایطی از ارزش‌های دینی دفاع کنیم.
کد خبر: ۴۵۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ - 11May 2021

مسلمانان باید در دو جبهه مسلحانه و فرهنگی از دین و ارزش‌های دینی دفاع کنندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، ماموستا ملا «قادر قادری» امام جمعه شهرستان پاوه در گردهمایی وحدت و مقاومت که با حضور روحانیون منطقه در محل مسجد قبا شهرستان پاوه برگزار شد با اشاره به مکر دشمنان اسلام علیه دین، اظهار داشت: قرآن کریم در آیه «واعدوا لهم من استعطم من قوه» ما را به آمادگی دفاع نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دعوت می‌کند و برای ما مسلمانان جبهه را به دو جبهه مسلحانه و فرهنگی تقسیم‌بندی کرده است و ما به عنوان مسلمان باید همیشه این آمادگی را داشته باشیم که بتوانیم در هر دو جبهه از ارزش‌های دینی دفاع کنیم.

وی با اشاره به جنگ‌های صدر اسلام، افزود: کفار در میدان جنگ علیه مسلمانان شعار می‌دادند و هبل را بزرگ می‌‌شمردند پیامبراکرم (ص) فرمود: شما هم برعلیه آنان شعار بدهید و در مقابلشان الله اکبر بگوئید. پس ما هم در جبهه فرهنگی نباید در مقابل دشمن کوتاهی کنیم و باید همیشه جوابگوی دشمن باشیم.

امام جمعه پاوه جدی‌ترین آسیب فضای مجازی را در حوزه دین دانست و خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید در فضای مجازی در مقابل هر پست دینی و اسلامی که گذاشته می‌شود صدها پست ضددینی و ضدفرهنگی گذاشته می‌شود و این کار، دشمنی علنی علیه آداب اسلامی را می‌رساند که باید ماهم بتوانیم به‌عنوان مسلمان در فضای مجازی از دین خود دفاع کنیم.

وی افزود: امروز تحریف دین و ترویج جاهلی ادین باعث ضربه‌زدن به اسلام شده است که باید روحانیون ما بیدار باشند و جلو این هجمه‌ها را بگیرند.

دشمن هیچگاه ما را به عنوان سنی یا شیعه نمی‌شناسد

حجت‌الاسلام «یوسف احمدی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به زحمات ماموستا قادری در ایجاد وحدت و همدلی و تقدیر از وی گفت: دشمن هیچگاه ما را به عنوان سنی یا شیعه نمی‌شناسد بلکه آنان به ما مسلمان می‌گویند و دشمنی خود را با هدف ضربه‌زدن به دین مبین اسلام به پیش می‌برند که باید ما هم ریشه اختلافات را در میان خود بخشکانیم و با هم و هم‌ صدا در مقابل دشمن دین بایستیم.

وی ضمن یادآوری جریان‌های تند مذهبی، افزود: علت اصلی اختلافات این است که نسبت به هم شناخت کافی نداریم و اگر این شناخت را بیشتر کنیم، هیچگاه دشمن نخواهد توانست در قالب جریان‌های مختلف دینی و مذهبی به ما ضربه بزند.

احمدی خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان روحانیون و تصمیم‌گیران جامعه هرچه بیشتر در راستای وحدت و اتحاد بکوشیم و دشمنان دین را ناامید کنیم و هرچه اتحاد ما بیشتر باشد شاهد شکوفایی بیشتر دینمان خواهیم بود.

وی افزود: من با اهل سنت بزرگ شده‌ام و در طول عمرم ندیده‌ام که یک اهل سنت به روحانیون تشیع توهینی کرده باشند و همواره اخوت و همدلی در بین سنی و شیعه حاکم بوده است و من بعد هم باید ضمن شناخت زمانه خود و داشتن یک هدف واحد، به‌عنوان افراد تبلیغی جامعه همیشه هوشیار و بیدار باشیم و در جبهه‌های فرهنگی از اسلام دفاع کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار