جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان یزد برگزار شد

جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان یزد، به ریاست فرماندار یزد و دبیری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.
کد خبر: ۴۵۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷ - 11May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان یزد، به ریاست «محمد رستگاری» فرماندار یزد و دبیری حجت‌الاسلام والمسلمین «نقیبی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان یزد، و جمعی از نمایندگان شهرداری، اداره کل اوقاف، آموزش و پرورش نواحی یک و دو یزد، «زارع زاده» قائم مقام سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری یزد، سرهنگ «علی شیبانی» مدیر روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

در این جلسه افراد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیان پیشنهادات و برنامه‌های خود در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداختند.

برنامه‌هایی که در این جلسه به تصویب رسید شامل گرفتن مراسم برای خانواده شهدا و ایثارگرانی که اعضای خانواده خود را در جریان کرونا از دست داده‌اند، غباررویی بقاع متبرکه و امامزدگان یزد به صورت خاص و ویژه توسط خانواده‌های شهدا، اجرای روضه‌های خانگی در منازل خانواده شهدا، توزیع بسته‌های حمایتی به نام و یاد شهدا و نصب عکس شهدا روی هر یک از بسته‌ها، افتتاح سامانه شهدای یزد به نام «الغدیریه» که با همکاری بنیاد شهید و اداره حفظ کل آثار دفاع مقدس یزد مطالب و محتوا جمع آوری شده است.

هم‌چنین در این جلسه پیشنهاداتی ارائه شد. سیره زندگی خانواده شهدا، روش تربیتی هر شهید که تاکنون مطرح نشده است بررسی شود. نکته‌های تربیتی، اخلاقی و فرهنگی خانواده شهدا ترویج یابد. هر کجا کار تربیتی و آموزشی انجام می‌شود یادمانی از شهدا درست شود. در کنار برگزاری یادواره شهدا و سرکشی به خانواده شهدا یک گره‌ای از یک مشکل خانوده‌ای باز شود. اجرای طرح لاله‌های روشن توسط آموزش و پرورش استان یزد، برگزاری جشن تولد شهدا برای اولین بار در مدرسه شهید «صدوقی» ناحیه ۲ یزد، ساماندهی اعزام پژوهشی، تولید برنامه‌های شهدایی توسط صدا و سیمای یزد برای معرفی شهدا، بروز رسانی اپلیکیشن «شهدای یزد» از جمله پیشنهادات مطرح شده در جلسه بود.

فرماندار یزد در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: سال گذشته کرونا و شرایط خاصی وجود داشت و الان نیز وجود دارد اما بحث کنگره شهدای استان باعث شد که بالاخره برنامه‌های متنوعی را داشته باشیم و یک همدلی و هم‌افزایی بین همه ایجاد شد و همه نهادها و سازمان‌ها اعم از دولتی و غیردولتی، سپاه، بنیاد شهید اقدامات بسیار موثری را انجام دادند.

وی با بیان اینکه  کنگره شهدای یزد مورد تقدیر و تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت و افتخاری برای یزد شد افزود: برای سال جاری هم این اقدامات انجام می‌شود و باید بیشتر مباحث عملی را مطرح کنیم.

رستگاری تاکید کرد: باید لیستی فراهم شود که کدام خانواده‌ها با کدام ادارات در ارتباط هستند، سپس از ادارات گزارشی را بخواهیم که در طول دو سه ماه آینده، یک فصل آینده یک مدیر باید این ارتباط‌ها را با خانواده‌ها بگیرد و بعد از آن‌ها گزارش بخواهیم و برنامه‌های عملی قابل اجرا را تحویل بگیریم مطالعه کنیم و بعد از آن طی جلساتی ببینیم کدام از فعالیت‌ها اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد ظرفیت بسیار خوبی دارد افزود: در بقاع متبرکه برنامه‌های خیلی خوبی برگزار می‌شود و تولیت‌ها آمادگی خیلی خوبی دارند.

رستگاری با بیان اینکه اقداماتی که در بحث کنگره شهدا انجام شد نباید متوقف شود تصریح کرد: برنامه‌های کنگره شهدا باید تداوم داشته باشد. هم‌چنین از ظرفیت صدا و سیمای یزد استفاده شود و پیشنهاد برگزاری روضه‌های خانگی در منازل شهدا نیز پیشنهاد خوبی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار