یک شرایط خاص برای روزه‌داری رزمندگان اسیر

«در ماه رمضان سختگیری نیرو‌های بعثی به ما بیشتر می‌شد؛ در ماه مبارک رمضان وعده شام را ساعت پنج عصر می‌دادند که آن را به‌عنوان افطار و وعده ناهار را به هنگام سحر توزیع می‌کردند که از هر اردوگاه چند نفر مسئول می‌شد برای گرفتن غذا و چایی، که آن را در سطل‌هایی می‌ریختند و در بین اسرا تقسیم می‌کردند.»
کد خبر: ۴۵۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶ - 12May 2021

یک شرایط خاص برای روزه داری رزمندگان اسیر

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، آزاده سرافراز «مهدی وطن‌خواهان» با اشاره به ماه مبارک رمضان روایت می‌کند: من از اسرای عملیات رمضان بودم. ابتدا ما را به اردوگاه «موصل یک» بردند و بعد به اردوگاه موصل چهار منتقل کردند و تا پایان اسارت در آنجا بودم. حدود هشت رمضان از عمرم را در اسارت سپری کردم. روز به‌روز شدت شکنجه‌های دشمن بر ما بیشتر می‌شد به ما اجازه جمع شدن دور هم را نمی‌دادند.

در ماه رمضان سختگیری نیرو‌های بعثی به ما بیشتر می‌شد. در ماه مبارک رمضان وعده شام را ساعت پنج عصر می‌دادند که آن را به‌عنوان افطار و وعده ناهار را به هنگام سحر توزیع می‌کردند که از هر اردوگاه چند نفر مسئول می‌شد برای گرفتن غذا و چایی، که آن را در سطل‌هایی می‌ریختند و در بین اسرا تقسیم می‌کردند.

شرایط روزه‌داری برای افراد سالم دشوار بود با این جیره غذایی بچه‌ها گرچه روزه‌داری می‌کردند، ولی همواره به فکر مجروحان بودند. روزه‌داری در هوای سوزناک عراق بسیار سخت می‌گذشت، اما حضور سید بزرگواری، چون حاج‌آقا ابوترابی و گرمای وجود ایشان رنج اسارت را تاحدودی قابل تحمل کرده بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار