رزمنده لشکر فاطمیون در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

رزمندگان لشکر «فاطمیون» مصداق واقعی مجاهدان بدون مرز هستند

حجت‌الاسلام «مجاهد» گفت: لشکر فاطمیون و رزمندگان افغانستانی مدافع حرم توانستند هیمنه داعش را در هم بشکنند و با حضور در سوریه و عراق به قلب فتنه یورش ببرند؛ لذا فاطمیون مصداق حقیقی مجاهدان بدون مرز هستند.
کد خبر: ۴۵۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ - 12May 2021

حجت‌الاسلام «سید زهیر مجاهد» رزمنده لشکر فاطمیون و فعال فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، با اشاره به فرارسیدن سالروز تأسیس لشکر مدافعان حرم «فاطمیون»، به تبیین پیشینه انقلابی ملت افغانستان در نیم قرن گذشته پرداخت و اظهار داشت: نوع تربیت و فرهنگ جاری در میان شیعیان افغانستان این ظرفیت را ایجاد می‌کند که در هر کجای عالم اگر حق مظلومی پایمال شود و مصالح جبهه حق ایجاب کند، وارد عمل می‌شوند.

وی افزود: در دوره‌ای که حضرت امام در نجف تبعید بودند، در موارد متعددی شاهد بوده‌ایم که اتباع افغانستان در زمره رابطین، نزدیکان و معتمدین بیت با امام ارتباط می‌گرفتند و حامل پیام‌های محرمانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب و ناشر آثار و بیانات ایشان بودند.

این رزمنده لشکر فاطمیون خاطرنشان کرد: در گزارشات ساواک بارها شاهد هستیم که افرادی با لباس دهقان و کشاورز به زیارت امام مشرف شده‌اند درحالی که در حقیقت این‌ها همان مهاجران مجاهد افغانستانی بوده‌اند که در قالب این دیدارها، نوار سخنرانی‌ها و نسخه‌های مکتوب اعلامیه‌های حضرت امام را دریافت و به دست رابطان ایرانی می‌رسانده‌اند.

وی ادامه داد: این موارد از مصادیق شجاعت ایمانی و بصیرت انقلابی شیعیان افغانستان است و لذا بدیهی است که شیعیان افغانستان با این پشتوانه ایدئولوژیک، در برابر گروه‌های تکفیری که ارزش‌های اسلامی و انسانی را تهدید می‌کردند قیام کنند.

افغانستان میهن اصلی مجاهدان بدون مرز فاطمیون است

این فعال فرهنگی با بیان اینکه رزمندگان لشکر فاطمیون، مصداق واقعی مجاهدان بدون مرز هستند، تصریح کرد: لشکر فاطمیون و رزمندگان افغانستانی مدافع حرم گرچه توانستند هیمنه داعشی را که به دنبال برقرار کردن یک حکومت گسترده برای خود بود، در هم بشکنند و با حضور در سوریه و عراق به قلب فتنه یورش ببرند اما در حقیقت امر، افغانستان میهن اصلی این مجاهدان بدون مرز است و هیچ‌کس نمی‌تواند وطن این جوانان را از آنان بگیرد.

مجاهد در پاسخ به سؤالی درباره علت تشییع و تدفین غریبانه رزمندگان شهید افغانستانی در سال‌های آغازین جنگ سوریه گفت: باید اعتراف کنیم که به دلیل فقدان پیوست های فرهنگی تأثیرگذار درباره حضور رزمندگان افغانستانی در جبهه‌های دفاع از حرم، این شهدا با مظلومیت و غربتی کم نظیر در ایران تشییع و تدفین شدند و گویا سال‌ها زمان نیاز بود تا بعضی از مسئولان به این نتیجه برسند که ملت ما قدردان این شهدا هستند و فراخوان عمومی و اعلام رسمی شهادت یک یا چند رزمنده افغانستانی در ایران اسلامی با استقبال گسترده و حماسی ملت شهید پرور ما همراه می‌شود.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: طبق گفته شهید سلیمانی، اگر ما در جنگ نرم شکست بخوریم، همه فتوحات ما در جنگ سخت بی اثر خواهد شد. عمده مشکلات ما در شرایط کنونی مربوط به نبود پیوست های فرهنگی و رسانه‌ای مؤثر و مفید است که به برکت خون‌های پاک شهدای فاطمیون، امروز این فرصت ایجاد شده که علاوه بر رزمندگان مجاهد این لشکر، به جنبه‌های مختلف زندگی و سیره سایر مجاهدان افغانستانی راه امام و انقلاب نیز پرداخته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها