فرماندار یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تکمیل موزه دفاع مقدس یزد مورد تأکید مسئولان استانی است

«رستگاری» گفت: تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد همیشه مورد تأکید مسئولان استانی قرار دارد.
کد خبر: ۴۵۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷ - 12May 2021

«محمد رستگاری» فرماندار یزد در حاشیه نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور دستگاه‌های مختلف در فرمانداری یزد برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: در این نشست، نحوه عملکرد دستگاه‌ها در رابطه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌هایی که وجود دارد، مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد که این موضوع مهم در عملکرد دستگاه‌ها مورد توجه و بررسی قرار گرفته و از رسیدگی به وضعیت ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا غفلت نشود.

موزه دفاع مقدس یک کار تاریخی و ماندگار است/ از ظرفیت دستگاه‌ها برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود

وی افزود: در این نشست همچنین با توجه به شرایط موجود، برنامه‌هایی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد مطرح و مقرر شد تا دستگاه‌ها با خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان ارتباط بگیرند و یا با پیگیری حضوری حداقلی و یا ارتباط تلفنی، جویای احوال این عزیزان باشند. 

رستگاری تأکید کرد: ارتباط دستگاه‌های دولتی با خانواده‌های معظم شهدا باید محفوظ بماند و دغدغه‌های آن‌ها شنیده شده و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه نصب تمثال شهدا و فضاسازی شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته کنگره چهار هزار شهید استان یزد را برگزار کردیم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد، در تداوم همین اقدامات نیز در سال جاری، فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی ادامه خواهند یافت.

فرماندار یزد تصریح کرد: موضوع ترویج فرهنگ شهدا و محتواسازی از طریق صدا و سیما و ادارات فرهنگی مورد بحث و پیگیری قرار گرفت و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد برای ساخت سایت محتوا اعلام همکاری کردند. همچنین تصمیم گرفته شد تا از ظرفیت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه یزد و بقاع متبرکه و امامزادگان سطح شهر، بیش از پیش استفاده کرده و مراسم‌های روضه‌های خانگی را با توجه به رعایت شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی برگزار کنیم.

وی با اشاره به همکاری اداره آموزش و پرورش استان یزد در موضوع ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: با توجه به جایگاهی که آموزش و پرورش دارد و آموزش‌های غیرحضوری انجام می‌شود، می‌توان برنامه‌های مناسبی را تنظیم و دانش‌آموزان را با بحث فرهنگ شهدا و توسعه این فرهنگ آشنا کرد.

موزه دفاع مقدس یک کار تاریخی و ماندگار است/ از ظرفیت دستگاه‌ها برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود

رستگاری با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یک کار تاریخی و ماندگار است، افزود: موزه دفاع مقدس برای یک زمان خاصی نیست و نسل‌های مختلف از آن استفاده خواهند کرد و باید این فرصت را غنیمت بشماریم و آثار شهدا را بهتر جمع‌آوری کنیم و تا زمانی که خانواده‌های معظم شهدا در جمع ما هستند، باید هرچه بهتر به این موضوع رسیدگی شود تا یک اثر ماندگار برای نسل‌های بعدی باقی بماند.

وی با بیان اینکه تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد همیشه مورد تأکید مسئولان استانی قرار دارد، افزود: سعی شده برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد از ظرفیت‌های ادارات مختلف شهرداری، استانداری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود؛ چراکه یک کار سنگینی است و باید فاخر جلو رود و شاید ادامه‌دار باشد و ارتباطات بیشتری هم می‌خواهد؛ بنابراین این موضوع توسط فرمانداری یزد در حد بضاعت اعتبارات استانی پیگیری خواهد شد تا آن‌چه که طراحی و برنامه‌ریزی شده است، تسریع و به مراحل نهایی خود نزدیک شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار