فتح خرمشهر، فتح خون؛

فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت

جانشین فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس گفت: فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه گاهش را برای مذاکره از دست داد.
کد خبر: ۴۵۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ - 12May 2021

سرهنگ دوم پاسدار «حمید کمالی» جانشین فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در هرمزگان، درخصوص روند عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر، اظهار داشت: یکی از افتخارات ما درجنگ، عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر است که با درایت و شجاعت امام راحل و رزمندگان اسلام موفق به کسب این افتخار شدیم.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر از اهداف اصلی عملیات بیت المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی شهید علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس ادامه داد: پس از این نبرد شهر خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط نیروهای ارتش عراق در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ توسط نیروهای مسلح ایران باز پس گرفته شد.

سرهنگ کمالی افزود: فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت، عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه گاهش را برای مذاکره از دست داد، این نبرد از لحاظ نظامی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می شود.

کمک‌های مومنانه در تداوم دفاع مقدس

جانشین فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس عنوان کرد: قرارگاه تحول محلات از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد، ما در ابتدا پنج محله را به صورت پایلوت در بندرعباس آغاز کردیم که تا به امروز در شهر بندرعباس ۱۵۲ قرارگاه تحول محلات را در محله های مختلف شهر و روستاهای اطراف ایجاد کردیم.

وی اضافه کرد: کارگروه فرهنگی ورزشی، سازندگی و محرومیت زدایی، تربیت و ارتقا بصیرت، امنیت و آمادگی رزم که این کارگروه ها با توجه به وضعیت محلات وروستاها کم و اضافه می شوند.

سرهنگ کمالی بیان کرد: در کارگروه سازندگی و خدمات رسانی کار بازسازی و تعمیرات خانه نیازمندان صورت گرفته است که بخشی از آن توسط سپاه و بخش دیگر با همکاری خیرین و شهرداری صورت گرفته است.

وی افزود: راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه،مشاغل خانگی،بازارچه محلی و درنهایت کمک به اشتغال جوانان از دیگر اقدامات بوده است.

سرهنگ کمالی عنوان کرد: در کارگروه دفاعی و امنیتی تشکیل دسته های رزمی با عنوان گشت های رضویان که با هدف ایجاد حس امنیت و آرامش درسطح محله،برگزاری آموزش ارزی بسیج نیز در حوزه امنیتی،شناسایی عوامل مسائل دار و پیگیری در جهت رفع آن نیز از برنامه های این قرارگاه بوده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم قرارگاه تحولات محلات راه اندازی هسته های مصلحین است که با امضاء تفاهم نامه مابین با دادگستری،ریش سفیدان را انتخاب کرده و با برگزاری دوره های آموزشی در راستای ایجاد صلح و صمیمیت بین زوجین در حال طلاق از فروپاشی زندگی جوانان جلوگیری می کنند.

جانشین فرمانده سپاه بندرعباس اضافه کرد: ترویج ازدواج آسان و تهیه جهیزیه ،دراختیار گذاشتن سالن های ورزشی به افراد نیازمند برای برگزاری مراسم خود،ایجاد مزون لباس عروس در محله های نایبند،فین،تخت ،ترویج زندگی اسلامی از دیگر اقدامات صورت گرفته این قرارگاه است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از راه اندازی این قرارگاه ها ارائه خدمت به مردم، ایجاد هم افزایی بین مردم ،مسئولین و کمک به رفع مشکلات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار