شورای امنیت یکشنبه با موضوع فلسطین اشغالی و غزه نشست علنی برگزار می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل ۲۶ اردیبهشت برای بررسی افزایش تنش‌ها در فلسطین اشغالی و غزه نشستی علنی برگزار می‌کند.
کد خبر: ۴۵۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ - 14May 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «لیندا توماس-گرینفیلد» سفیر ایالات متحده در سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد شورای امنیت این سازمان ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) برای بررسی افزایش تنش‌ها در فلسطین اشغالی و غزه نشستی علنی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، او در توییتر خود ضمن اعلام این خبر، مدعی شد: ایالات متحده به مشارکت فعال در دیپلماسی در بالاترین سطح در تلاش برای کاستن از تنش‌ها ادامه خواهد داد.

طبق گزارش‌ها، این نشست به صورت علنی برگزار خواهد شد و «تور ونسلند» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح خاورمیانه قرار است در آن سخنرانی کند.

پیشتر و در پی تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در روزها و هفته‌های اخیر، مقام‌های سه کشور چین، نروژ و تونس از شورای امنیت درخواست کردند تا روز جمعه نشستی را برای بررسی تنش‌های اخیر در فلسطین اشغالی تشکیل دهد.

خبرگزاری رویترز به نقل از‏ منابع دیپلماتیک گزارش داد آمریکا با درخواست چین، نروژ و تونس برای برگزاری نشست علنی و مجازی شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه مخالفت کرده و گفته مباحثات این شورا مفید نخواهد بود.

به گفته آن‌ها، شورای امنیت در هفته جاری میلادی دو بار به صورت غیرعلنی تشکیل نشست داد، اما موفق به صدور بیانیه نشد. آمریکا از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه جنایات رژیم صهیونیستی در جلسه اضطراری این شورا جلوگیری کرد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد.

وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرده که تاکنون، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۱۱۹ شهید از جمله ۲۷ کودک و ۱۱ زن رسیده است. همچنین بیش از ۶۰۰ فلسطینی مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار