دیدار نماینده چین در مذاکرات وین با عراقچی

رئیس هیأت مذاکره کننده چین در وین امروز با عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۵۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰ - 14May 2021

دیدار نماینده چین در مذاکرات وین با عراقچیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، رئیس هیأت مذاکره‌کننده چین در وین امروز (جمعه) با سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ادامه رایزنی‌ها در وین، عصر امروز دیداری دوجانبه بین روسای هیأت‌های چین و ایران انجام شد. در این نشست که در محل اقامت سید عباس عراقچی رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران برگزار شد، طرفین به بحث و بررسی وضعیت گفت‌وگو ‌ها و برخی موضوعات حائز اهمیت پرداختند.

گفتنی است در روز‌های گذشته رایزنی‌های هیأت‌های ایران و ۱+۴ به صورت مستمر در سطوح و قالب‌های مختلف ادامه یافته است. دیروز و امروز د‌و نشست چهارجانبه بین روسای هیأت‌های ایران و سه کشور اروپایی برگزار شد. علاوه بر این، دیدار‌هایی نیز بین عراقچی و انریکه مورا معاون سرویس خارجی اتحادیه اروپا انجام و چندین جلسه کارگروه هسته‌ای و همچنین چند جلسه کارشناسی ایران و سه کشور اروپایی در حوزه رفع تحریم نیز تشکیل شد.

گفتنی است روز چهارشنبه نیز روسای هیأت‌های روسیه و چین در نشستی با معاون وزیر امور خارجه ایران در وین بار دیگر بر حمایت خود از رفع موثر تحریم‌ها علیه مردم ایران تأکید کردند.

به گزارش فارس، دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگو ‌ها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند. این نشست با یک روز تاخیر به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه ۲۶ فروردین برگزار و مقرر شد که نشست‌های کارشناسی به کار خود ادامه دهند.

نشست کمیسیون مشترک برجام نیز روز شنبه ۲۸ فروردین ماه در وین برگزار شد و در این چند روز رایزنی‌ها در سطوح کارشناسی و کارگروه‌ها ادامه داشت. نشست بعدی هم روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه در وین برگزار و هیأت‌های توافق کردند که دوباره گفت‌وگو ‌ها را از سر بگیرند که نشست مزبور سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل وین برگزار شد و عصر شنبه یازدهم اردیبهشت ماه نیز روسای هیأت‌های ایران و ۱+۴ در جلسه‌ای دوباره گردهم آمدند و مقرر شد دور جدید نشست روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار شود که این نشست نیز برگزار شد و از آن روز رایزنی‌ها در وین در جریان است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها