با حضور شاعرانی از ایران، افغانستان و پاکستان؛

عصر شعر «لاله‌های دشت برچی» برگزار می‌شود

محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عصر شعر «لاله‌های دشت برچی» را به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای دانش‌آموز مکتب سیدالشهدای کابل، به صورت مجازی برگزار می‌کند.
کد خبر: ۴۵۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵ - 15May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به دنبال حادثه تلخ تروریستی اخیر در افغانستان که به شهادت تعداد بسیاری از دانش‌آموزان دختر مکتب سیدالشهدای کابل منجر شد، شاعرانی از ایران و افغانستان و پاکستان همزمان با هفتمین روز شهادت این دانش‌آموزان، در عصر شعر مجازی «لاله های دشت برچی» در سوگ لاله های پرپر مکتب سیدالشهدا گرد هم می‌آیند.

در این عصر شعر که از ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت به صورت مجازی برگزار می‌شود، ضمن شعرخوانی شاعران حاضر، تعدادی از اعضای کودک و نوجوان عضو کتابخانه های عمومی نیز در سوگ خواهران شهیدشان به شعرخوانی خواهند پرداخت.

شاعرانی چون سید سکندر حسینی، محمد کاظم کاظمی، زینب بیات، سید راحل موسوی، سید رضا محمدی، ابوطالب مظفری، سید حکیم بینش، سید ضیا قاسمی، احمد شهریار، علی ذوالقدر، محمد مهدی عبداللهی، مریم زندی (کودک و نوجوان-ایران)، سورنا جوکار (کودک و نوجوان-ایران)، همچنین جمعی از دبیران محافل ادبی نهاد شامل حمید حمزه نژاد، حمید حسینیان، منوچهر پروینی، عاطفه جوشقانیان، مسعود طاهری و شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از هنرمندان شاخص افغانستانی در رشته های خطاطی و نقاشی از حاضران در این عصر شعر مجازی خواهند بود.

علاقه‌مندان برای حضور در این عصر شعر مجازی می‌توانند از ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت از طریق صفحه اسکای روم به آدرس skyroom.online/ch/nahaad/mahafel در این برنامه شرکت کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها