مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

رفتارهای رزمندگان در دفاع مقدس برگرفته از آیات قرآن بود

سرهنگ کریمی گفت: روحیات و رفتارهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای دفاع همه‌جانبه از کشور، وطن و ناموس خود همه برگرفته از آیات قرآن بود و بر اساس فرمان قرآن کریم رزمندگان وارد جهاد همه‌جانبه شدند.
کد خبر: ۴۵۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴ - 16May 2021

دفاع مقدس مردم و رزمندگان در جنگ تحمیلی بر اساس مبانی قرآنی بوده است//عکس به درستی بارگذاری نشده است/ تیتر عوض شود..

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در حاشیه مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم توسط جمع محدودی از آزادگان سرافراز استان مرکزی، اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت در سال جاری توجه به قرآن و معارف قرآنی است چراکه پایه و اساس فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از قرآن و معارف است و باید به این مسئله توجه شود.

وی افزود: امام خمینی (ره) با تکیه بر معارف قرآنی جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کردند و در واقع دفاع مقدس مردم و رزمندگان در جنگ تحمیلی بر اساس مبانی قرآنی بوده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: مردم و رزمندگان با تاسی از قرآن کریم و روحیه ایثار و شهادت توانستند آیات قران کریم را در دفاع مقدس خود به طور عملی تفسیر کنند.

وی بیان کرد: روحیات و رفتارهای رزمندگان در دفاع مقدس برای دفاع همه جانبه از کشور، وطن و ناموس خود همه برگرفته از آیات قرآن بود و بر اساس فرمان قرآن کریم رزمندگان وارد جهاد همه جانبه شدند.

کریمی تأکید کرد: مهمترین پایه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ قرآن و معارف قرآن است و باید در این خصوص سرمایه گذاری کرد و همه ظرفیت ها را پای کار آورد.

وی گفت: خوشبختانه در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های خوبی در این راستا توسط رزمندگان ، ایثارگران و اقشار مردم برگزار شد و این برنامه ها نباید متوقف شوند و فرهنگ قرآن و معارف همواره باید در جامعه زنده و پویا باشد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: امروز در جمع محدود آزادگان عزیز و سرافراز استان مرکزی در مراسم جمع خوانی قرآن کریم حضور پیدا کردیم تا ضمن ادای احترام به قرآن کریم اهمیت از این اقدام ارزشمند بار دیگر حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: حضور در جمع آزادگان عزیز فرصتی ارزشمند برای بازخوانی خاطرات است وخوشبختانه اینگونه محافل قرآنی در بین رزمندگان، ایثارگران و آزادگان استان برقرار است اما به دلیل بیماری منحوس کرونا محدودتر برگزار می شود.

کریمی خاطرنشان کرد: ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی در راستای ترویج قرآن خوانی و تقویت معارف قرآنی برنامه های ویژه ای در نظر گرفته که با مشارکت سایر دستگاه های دیگر عملیاتی خواهند شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار