فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

آزادسازی خرمشهر درس عبرتی برای همه دشمنان ایران اسلامی است

«مالکی» گفت: آزادسازی خرمشهر درس عبرتی برای همه دشمنان ایران اسلامی است که دیگر هیچ‌وقت ایران را تهدید نظامی نکنند؛ چون ما در آن زمان با وجود تحریم و محدودیت‌های بسیار زیاد، توانستیم پیروز میدان شویم.
کد خبر: ۴۵۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ - 16May 2021

سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‎پرس در کردستان، ضمن اشاره به تحمیل جنگ هشت ساله بر ایران اسلامی اظهار داشت: صدام با پشتیبانی تمام کشورهای هم‌پیمانش و به نیابت از استکبار، به کشورمان حمله کرد، اما این توطئه دشمنان با تدبیر ملت ایران و رهبری امام راحل با شکست مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس وجود اسرای غیر عراقی، پشتیبانی سایر کشورها از این کشور متجاوز را بیشتر مشهود می‌کرد، افزود: صدام مطرح کرده بود که اگر ایران بتواند خرمشهر را بار دیگر از آنِ خود کند، کلید بصره را تقدیمش خواهد کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: شاید کسی باور نداشت که ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند، اما شهادت‌طلبی و ولایتمداری رزمندگان اسلام و همه اقوام ایرانی با فرماندهی امام راحل، باعث پیروزی و پایان ۵۷۸ روز اسارت خرمشهر شد.

وی بیان کرد: رزمندگان ما پس از یک نبرد طولانی ۲۵ روزه در مرحله نهایی عملیات بیت المقدس فاتحانه وارد خرمشهر شدند و این قطعه از خاک عزیز کشورمان را از لوث وجود متجاوزان پاک کردند.

مالکی ادامه داد: آزادسازی خرمشهر درس عبرتی برای همه دشمنان ایران اسلامی است که دیگر هیچ‌وقت ایران را تهدید نظامی نکنند؛ چون ما در آن زمان با وجود تحریم و محدودیت‌های بسیار زیاد، توانستیم پیروز میدان شویم.

سردار مالکی گفت: اتحاد، همدلی، ولایتمداری و وحدت کلمه همه اقوام ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس برای همه ما درس عبرتی است و قطعا هیچ دشمن خارجی نیز توان و جرأت حمله به ایران را نخواهد داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: شهر سنندج نیز ۲۲ روز در اسارت دشمن بود؛ اما با اقدامات رزمندگان اسلام، توطئه‌های دشمنان ما راه به جایی نبرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: در نقطه به نقطه خاک کردستان خون شهیدان ریخته شده است و ما نقاطی را داریم که ۵۰ تا ۶۰ شهید تقدیم نظام اسلامی شده‌ است.

وی در پایان یادآور شد: مردم استان کردستان از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی وفاداری خود را به نظام ثابت کرده‌ و دوش به دوش رزمندگان در دوران جنگ از خاک کشورمان دفاع کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها