پزشکان جهادگر به شبکه مستند می‌آیند/ روایت فعالیت جهادی پزشکان در مستند «۲۶ درجه شرقی»

مستند «۲۶ درجه شرقی» روایتگر سفر گروهی از پزشکان معروف شهر تهران برای فعالیت‌های خیریه در مناطق محروم بشاگرد از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
کد خبر: ۴۵۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸ - 16May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «امیرمهدی نژادنیک» کارگردان مستند «۲۶ درجه شرقی» اظهار داشت: این مستند درباره سفری است که همراه با گروهی از پزشکان و دندانپزشکان به منطقه‌ای حوالی بشاگرد رفتیم. در این سفر، فعالیت‌های این گروه و خدمات‌شان به مردم محروم را مستندنگاری کردیم.

وی افزود: فیلم ما در ابتدا با ایده ساده‌ای آغاز شد، از طریق آقای سالار بی‌باک در جریان فعالیت‌های این گروه قرار گرفتم؛ وقتی با آنان همراه شده و به مناطق محروم رفتم، جذابیت‌های کار باعث شد تا برای ساخت فیلم مستند دست به کار شوم. ماهیت فیلم بر دو محور است؛ یکی آشنایی با زندگی مردم این منطقه، کمبودها، مشکلات، قناعت و ساده‌زیستی آنان است و دیگری فعالیت‌های پزشکان که علیرغم داشتن زندگی مرفه، مطب بالای شهر و ... خود را به راحتی با شرایط سخت این مناطق وفق داده و برای رسیدگی به مردم آستین بالا می‌زند.

کارگردان مستند «۲۶ درجه شرقی» گفت: امیدوارم این فیلم بستری باشد تا دست اندرکاران و خیرین، شرایطی را فراهم کنند تا رسیدگی بیشتری به مردم این مناطق محروم صورت گرفته و کیفیت زندگی‌شان بهبود پیدا کند.

نژاد نیک با معرفی گروهی از پزشکان که در قالب گروه‌های جهادی خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: این گروه متشکل از تعدادی پزشک و دندانپزشک است که سابقه زیادی در زمینه فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم دارد. بسیاری از این پزشکان در مناطق بالاشهر تهران مطب دارند، اما مدتی از زمان خود را به این‌گونه فعالیت‌های عام المنفعه در مناطق محروم اختصاص می‌دهند. در این گروه، علاوه بر خدمات پزشکی که ارائه می‌شود، گروه دیگری هم در حال کار است که فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهند.

وی افزود: این گروه از پزشکان سالانه یک اردوی بزرگ در تابستان برگزار می‌کنند که مستند «۲۶ درجه شرقی» هم ماحصل همان سفر تابستان آنهاست و در دیگر ایام سال و تعطیلات چند روزه نیز اردو‌های کوچک‌تری برگزار می‌کنند و به حاشیه شهر تهران می‌روند. در مستند «۲۶ درجه شرقی» با گروه منتظران ظهور همراه شده‌ایم.

این مستندساز درباره نامگذاری مستند خود توضیح داد و گفت: نام این فیلم برگرفته از مختصات جغرافیایی منطقه‌ای در بشاگرد است که در آن حضور داشتیم. البته این نام سمبلیک است و همراه با این گروه سفر‌های دیگری هم به مناطق محروم داشته‌ایم.

پزشکان جهادگر به شبکه مستند می‌آیند/ روایت فعالیت جهادی پزشکان در مستند «۲۶ درجه شرقی»

وی درباره روند تولید این مستند گفت: از زمانی که طرح مطرح شد، کمتر از ۴۸ ساعت وارد منطقه شدیم و فیلمبرداری این مستند حدود ۱۰ روز طول کشید و سپس تدوین آغاز شد. این مستند تاکنون در یک جشنواره حضور داشته که آن هم جشنواره اخلاق پزشکی بوده است. برای اولین بار این مستند در شبکه مستند رونمایی خواهد شد.

عوامل تولید مستند «۲۶ درجه شرقی» عبارتند از: تهیه‌کننده: سالار بی‌باک، تدوین: سپیده صفاریان، تصویربردار: مهدی خادمی، اصلاح رنگ و نور: حسین صدقی، صداگذاری: رضا مقدم، طراح پوستر: مهدی آگاه منش و تیتراژ: روح الله گیوه‌چی.

این فیلم مستند یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۹ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۲۴ است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها