سردار جزایری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تقلای عربستان برای نجات از باتلاق یمن/ پیروزی‌های جبهه مقاومت دشمنان را وادار به چرخش تاکتیکی کرده است

معاون سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به تغییر سیاست‌های عربستان در قبال ایران گفت: عربستان تلاش می‌کند که خود را از باتلاق یمن نجات دهد.
کد خبر: ۴۵۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۸ - 18May 2021

عربستان تلاش می‌کند خود را از باتلاق یمن نجات دهد/چرخش‌های تاکتیکی به دلیل وجود قدرت محور مقاومت استسردار سرتیپ «سید مسعود جزایری» معاون سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به چرخش موضع عربستان در قبال ایران و احتمال ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور اظهار داشت: از این پس، این‌گونه چرخش‌های تاکتیکی را بیش از پیش شاهد خواهیم بود و علت آن هم، موفقیت‌های ایران اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه است.

وی ادامه داد: اگر پیروزی‌های مقاومت حاصل نمی‌شد، این نوع چرخش‌ها که در واقع چرخش از روابط جنگی و خصمانه به نوعی روابط مسالمت‌آمیز است، پیش نمی‌آمد.

سردار جزایری افزود: عربستان بر مدار سیاست‌های آمریکا عمل می‌کند و تا زمانی که متغیر وابسته به سیاست‌های آمریکاست، نمی‌توانیم از این کشور انتظار رفتار مستقل را داشته باشیم؛ لذا با وجود آنکه ایران اسلامی علاقه‌‌مند است که با کشور‌های اسلامی و همسایه دارای روابط عمیق و راهبردی باشد، متأسفانه این موضوع در مورد عربستان با توجه به شرایط امروز، غیرقابل تحقق است.

معاون سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در شرایط کنونی، رژیم سعودی به‌خصوص در مسأله یمن با شکست و ناکامی مواجه شده است و آمریکا و عربستان به دنبال راهی هستند تا خود را از باتلاق یمن نجات دهند.

وی عنوان کرد: عربستان بر این تصور است که ایران به‌عنوان یک راهکار به حساب بیاید و ایران هم مایل است که جنایات آمریکا و عربستان در یمن خاتمه یابد و مردم یمن بتوانند آزادانه کشور خود را سامان دهند.

سردار جزایری اضافه کرد: اگر این امر محقق شود و عربستان دست از تجاوز و جنایت بردارد، این ارتباطات در حد ارتباطات تاکتیکی می‌تواند برقرار شود؛ البته در شرایط کنونی نمی‌توان انتظار داشت که بین ایران و عربستان روابط عمیقی برقرار شود؛ اما اگر بتوان در رویکرد خصمانه و دخالت‌های سلطانه‌گرانه عربستان کاهشی ایجاد کرد، طبیعتاً ایران تلاش خواهد کرد که این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها