حضور حداکثری، اقتدار ملی/ سردار کارگر در حاشیه بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس مطرح کرد؛

لزوم توجه به «عقلانیت دفاع مقدس» در رسانه‌ها/ دیدگاه شهدا به «انتخاب اصلح» برای مردم تبیین شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، وجود عقلانیت در دفاع مقدس را موضوع مهمی دانست که باید رسانه‌ها در تبیین و اشاعۀ آن برای مردم و به‌ویژه جوانان اهتمام جدی داشته باشند.
کد خبر: ۴۵۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ - 17May 2021

لزوم توجه به «عقلانیت دفاع مقدس» در خبرها/ نگاه شهدا به انتخاب اصلح برای مردم تبیین شود/ خبرگزاری دفاع مقدس زمانی می‌تواند موفق باشد که راه شهدا را ادامه بدهدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، روز گذشته (یکشنبه) در حاشیه بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس ضمن گپ‌وگفت صمیمی با خبرنگاران و دست‌اندرکاران این خبرگزاری، در سخنانی اظهار داشت: سال ۱۳۹۱ طرح تاسیس خبرگزاری دفاع مقدس به رئیس وقت ستاد کل نیروهای مسلح ارائه شد و بعد از بررسی، مورد تصویب قرار گرفت و با کمک مسئولان وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزهای لازم أخذ شد؛ از اواخر اسفند همان سال نیز کار راه‌اندازی را با کمک دوستان شروع کردیم و در نهایت با عنایت خداوند و شهدا در دوم خرداد سال ۱۳۹۲ این خبرگزاری رسماً افتتاح شد.

سردار کارگر تاکید کرد: خبرگزاری دفاع مقدس از جمله پدیده‌هایی بود که وقتی دو سال از تاسیس آن گذشت همگان آن را باور کردند. در ابتدا عده‌ای خوش‌بین به ادامه و استمرار کار این خبرگزاری نبودند، اما به لطف خداوند، عنایت شهدا و همت دست‌اندرکاران، خبرگزاری در مسیر ماموریت محوله خود حرکت کرد. ما می‌خواستیم یک رسانه تخصصی برای دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی ایجاد کنیم که خوشبختانه این خبرگزاری توانسته در این مسیر حرکت رو به رشد داشته باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس «عقلانیت» در دفاع مقدس را موضوعی بسیار مهم دانست و با بیان اینکه باید رسانه‌ها در تبیین و اشاعۀ وجود عقلانیت در دفاع مقدس برای مردم و به‌ویژه جوانان اهتمام جدی داشته باشند، گفت: اگر در دفاع مقدس عاقلانه عمل نمی‌کردیم، هیچ‌گاه پیروز نمی‌شدیم.

وی تاکید کرد: خبرگزاری دفاع مقدس نیز باید به‌صورت ویژه در جهت تبیین و ترویج این موضوع مهم در دفاع مقدس، در کنار پرداختن به سایر دست‎آوردهای این دوران طلایی، ماندگار و متعالی انقلاب اسلامی تلاش دوچندان داشته باشد.

سردار کارگر در بخش دیگر سخنان خود از انتخابات ریاست جمهوری به‌عنوان مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور یاد کرد و با تاکید بر اهمیت حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تاکید داشته‌اند، مشارکت حداکثری در انتخابات موجب اقتدار و امنیت ملی کشور می‌شود؛ لذا در وهله اول رسانه‌ها می‌بایست در خصوص اهمیت حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو احساس مسئولیت کنند و در این مسیر به روشنگری بپردازند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: خبرگزاری دفاع مقدس نیز باید به‌عنوان بخشی از جبهه‌ رسانه‌ای کشور با ارائۀ گفت‌و‌گو با یادگاران دفاع مقدس و انتشار دست‌نوشته‌ها و سخنان به‌جا مانده از شهدا، بویژه شهدای شاخص درباره اهمیت انتخابات، مردم را به مشارکت حداکثری در این رویداد سیاسی دعوت کند. 

وی در ادامه دیدگاه و نقطه‌نظرات نامزدهای ریاست جمهوری به شهدا، دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی مهم و قابل تامل دانست و گفت: دیدگاه نامزدهای ریاست جمهوری به شهدا، دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی که برگرفته از نگاه آن‌ها به دفاع مقدس است در انتخاب اصلح بسیار مهم است. ما به‌عنوان یک رسانه باید از آن‌ها مطالبه کنیم که برنامه‌‌‌شان برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و استفاده از تجارب گرانقدر این دوران چیست؟

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور در بخشی دیگر از سخنان خود به تلاش‌ جهت ازسرگیری سفرهای راهیان نور اشاره کرد و افزود: در جلسه با حضور سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح درباره راه‌اندازی مجدد سفرهای راهیان نور، پس از وقفه‌ ایجاد شده به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، مقرر شد سفرهای راهیان نور با توجه به رنگ‌بندی‌هایی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌شود، با اعمال کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی و هماهنگی کامل با ستاد ملی مبارزه با کرونا از سر گرفته شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار