فتح خرمشهر، فتح خون/ دل‌نوشته

«خرمشهر»؛ قلب تپنده ایران

«خرمشهر» قلب تپنده ایران است؛ قطعه‌ای در میان نخل‌ها و نهرها، و در حُرم گرمای جنوب، حلقه وصل زمینیان و آسمانیان، شهر حق، که جز اهل یقین و ایمان راهی به معنای آن ندارند.
کد خبر: ۴۵۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ - 17May 2021

خرمشهر قلب تپنده ایرانگروه استان‌های دفاع‌پرس - محمد نوروزیان؛ خرمشهر را تو مپندار که شهری ست در میان شهر‌ها و نامی در میان نام‌ها، خرمشهر، شهر خون و حماسه و آتش و مقاومت و نظر کرده خداست و خود خدا آن‌را به ما بازگرداند.

خرمشهر در آمد و شد کهکشانی از ستارگان خون‌آلود پیروز شد، خرمشهر را نه سلاح و تانک و توپ، بلکه ایمان رزمندگان غیور آزاد کرد.

خرمشهر با غفلت ما سقوط کرد، شهری که سقوط کرده را می‌شود پس گرفت، به شرطی که ایمان سقوط نکند، و توکل و توسل باقی بماند.

آری! این تحقق وعده الهی فرمانده شهید سپاه خرمشهر بود که گفت: «اگر شهر سقوط کرد آن را پس می‌گیریم، مواظب باشیم ایمان‌مان سقوط نکند».

برادر شهیدم، «محمد» نبودی ببینی، آنگاه که ایمان‌مان سقوط نکرده بود و با اوج اعتقاد و بندگی، شهر را پس گرفتیم، پیر جماران فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

خرمشهر قلب تپنده ایران است، قطعه‌ای در میان نخل‌ها و نهرها، و در حُرم گرمای جنوب، حلقه وصل زمینیان و آسمانیان، شهر حق، که جز اهل یقین و ایمان راهی به معنای آن ندارند.

خرمشهر شاهکار مقاومت، رشادت، شجاعت، ایثار، اخلاص، معنویت، اخلاق، همدلی، گذشت و شهادت دلیرمردان و شیرزنانی است که دنیای خود را با خدا معامله کردند و آخرتی ماندگار برای خود خریدند و چه معامله سودمندی.

خرمشهر یادگار ماندگار فرماندهی، خمینی کبیر بر دل‌هاست، آن‌گاه شرط پیروزی را ایمان و اعتقاد و توکل به خدا و توسل به عنایات ائمه اطهار (ع) می‌دانست و همین‌گونه نیز شد؛ و حالا که امام امروز انقلاب می‌فرمایند: «خرمشهر‌ها در پیش است»، تنها بدون غفلت و با ایمان و اعتقاد و حضور و ولایت‌پذیری، فاتح خرمشهر‌های پیش رو خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار