نسل‌کشی فلسطینیان با کشتار کودکان در هفت دهه جنایت صهیونیست‌ها+ موشن‌گرافی

جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطین و کشتار بیرحمانه در حملات به غزه تنها این حقیقت را ثابت می‌کند که این رژیم به دنبال نسل‌کشی و از بین بردن نسل آینده فلسطینیان است.
کد خبر: ۴۵۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۵ - 18May 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یکی از بزرگترین جنایات رژیم جعلی صهیونیستی از زمان حمله به فلسطین و اشغال خاک این کشور کشتار زنان و کودکان بوده است. متاسفانه این رژیم جنایات خود را تحت حمایت کشور‌های عربی و غربی و مدعیان حمایت از حقوق بشر انجام داده است لذا نه تنها در طول هفت دهه از سوی مجامع بین المللی و محاکم قضایی محکوم نشده است بلکه به تجاوزگری و کشتار خود ادامه داده است.

نسل کشی با شهادت کودکان فلسطینی در هفت دهه جنایت
بر اساس کنوانسیون ۵۴ ماده‌ای حقوق کودک مصوب ۲۳ نوامبر ۱۹۸۹ تمام موارد پیش گفته شده که از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی علیه کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال فلسطینی اعمال می‌شود، جرم محسوب شده و قابل پیگیری است.

نظامیان رژیم صهیونیستی در طول ۲۰ سال سه هزار کودک را به شهادت رساندند و چهار هزار و ۵۰۰ نفر نیز به خاطر تیراندازی برای همیشه معلول شده اند. از سال ۱۹۴۸ تاکنون این رژیم با نقض قوانین و مقررات بین المللی مرتکب بزرگترین جنایات جنگی در حق کودکان از جمله به شهادت رساندن، مجروح کردن و یا محکومیت و بازداشت آنها شده است. رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تاکنون بیش از ۵۰ هزار کودک و نوجوان فلسطینی را بازداشت کرده است و ۱۸ هزار تن از این کودکان فلسطینی پس از آغاز انتفاضه دوم (الاقصی) در ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ میلادی بازداشت شده‌اند.

در مقاله‌ای مربوط به بازداشت کودکان فلسطینی این موضوع بیان شده است که دستگیری کودکان فلسطینی در چهارچوب یک سیاست سیستماتیک از سوی رژیم صهیونیستی با هدف نابودی آینده این کودکان انجام می‌شود. همچنین از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ حدود ۷۰۰ مورد در سال بود و این آمار پس از آن به طرز چشمگیری افزایش یافته و میانگین بازداشت کودکان و نوجوانان فلسطینی طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ به یک هزار و ۲۵۰ مورد در سال رسید. ‎

شاید شاخص‌ترین شهید کودک دهه‌های اخیر «محمد الدوره» است که در سال ۲۰۰۰ میلادی با اصابت گلوله تک تیرانداز نظامیان رژیم صهیونیستی در حالی که در کنار پدرش پناه گرفته بود، به شهادت رسید. تصاویر و فیلم‌های این کودک در زمان خود موجی از اعتراض علیه این رژیم را به دنبال داشت و تا سال‌ها درون مایه بسیاری از آثار هنری در موضوع فلسطین و نمادی از جنایت رژیم صهیونیستی شد. اتفاقی که این روز‌ها و در جریان حملات گسترده این رژیم علیه فلسطینیان بار دیگر شاهد آن هستیم چنانچه نزدیک به یک سوم شهدای حملات را کودکان تشکیل می‌دهند.

نسل کشی با شهادت کودکان فلسطینی در هفت دهه جنایت
دور از انتظار نیست رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن کودکان و نوجوانان فلسطینی به دنبال پاکسازی نژادی و از بین بردن نسل فلسطینیان است در حالی که ایستادگی و مقاومت ساکنان حقیقی سرزمین فلسطینی در چند روز درگیری‌های اخیر نشان داد مقاومت توانسته پاسخ خوبی به تجاوزگری‌های رژیم غاصب صهیونیستی بدهد و معادلات همیشگی را برهم بزند.

آمار‌ها نشان می‌دهد طی یک هفته اخیر از بیش از ۲۰۰ نفر از فلسطینیان به شهادت رسیدند که نزدیک به ۵۰ نفر از آنان کودک بوده‌اند. تصاویر جنایات وحشیانه و حملات سهمگین رژیم صهیونیستی در روز‌های گذشته در صدر اخبار منطقه و جهان قرار داشت. تصاویری از پیکر کودکان زیر آوار مانده و آرمیده در کنار یکدیگر عواطف عمومی مردم را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است.

در ادامه موشن گرافی کشتار کودکان غزه توسط رژیم صهیونیستی را می‌بینید.


انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار