یادداشت/ رسول رحمتی

سیستم مدیریت اطلاعات یکی از نیازهای واقعی روابط عمومی است

روابط عمومی‌ها پویاکننده و قلب تپنده سازمان‌ها هستند که با توسعه تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و بهره‌گیری از آن‌ها در حوزه روابط عمومی تحولی در این حوزه ایجاد کرده است که سیستم مدیریت اطلاعات یکی از نیاز‌های واقعی روابط عمومی امروز در کشور است و نمی‌توان چنین ضرورت مهمی را نادیده گرفت.
کد خبر: ۴۵۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ - 17May 2021

سیستم مدیریت اطلاعات یکی از نیازهای واقعی روابط عمومی استگروه استان‌های دفاع‌پرس - «رسول رحمتی» معاون روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس؛ کارشناسان و مدیران روابط عمومی در هر نهاد و دستگاهی که مشغول به خدمت باشند، آن سازمان را پویا می‌کنند و قلب تپنده آن‌جا هستند. هر دستگاهی با نهاد بنیادی روابط عمومی، زنده است و همه این را خوب می‌دانند.

سیستم مدیریت اطلاعات یکی از نیازهای واقعی روابط عمومی امروز در کشور است و نمی‌وان چنین ضرورت مهمی را نادیده گرفت؛ چرا‌که توسعه تکنولوژی‌های اطلاعاتی همچون اینترنت، ماهواره‌ها و رسانه‌های جمعی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مطبوعات آزاد و محلی و به‌طور کلی ایجاد پایگاه‌های منظم اطلاع‌رسانی در جامعه، همراه با فرهنگ‌سازی و آموزش صحیح می‌تواند یکی از اقدامات در جهت رشد نظام ملی اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در کشور شود؛ بنابراین روابط عمومی در هر سازمان، یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین واحدهای سازمانی به‌منظور اطلاع‌رسانی و پل ارتباطی قوی مابین کارکنان سازمان و محیط بیرونی آن نقش مهمی ایفا می‌کنند.

این واحد سازمانی می‌تواند رهروی تغییرات در سازمان باشد و با آموزش و ابزارهایی که در اختیار دارد، آگاهی‌های لازم را برای تسریع روند تغییرات ارائه نماید؛ بنابراین اگر استفاده از فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات را در یک تغییر بنیادی، موثر و مثبت بدانیم، با این پذیرش، روابط عمومی جلوه‌ای نوین می‌یابد که یکی از راه‌های ارائه این جلوه تغییر روابط عمومی از حالت سنتی به الکترونیک است.

علم و هنر روابط عمومی که یک علم میان رشته‌ای است و از تمامی شاخه‌های علمی بهره می‌گیرد و با هنر نیز تلفیق شده است و در نظام سازمانی و اداری ایران نیز باید بیشتر به آن توجه شود؛ چراکه می‌تواند باعث ارتقاء سازمان در بخش‌های مختلف شده و به شکوفایی اهداف نهاد و سازمان خصوصی، عیر خصوصی و دولتی کمک شایانی داشته باشد؛ بنابراین نباید از این علم فاقل شد و باید جهت ارتقاء جایگاه روابط عمومی در کشور در سطح مدیرت‌های کلان کوشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها