تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با وزیر بهداشت:

انعکاس ایثارگری‎های کادر درمان در گرو ظهور شهید «آوینی» دیگری است

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: باید یک شهید آوینی دیگر ظهور کند تا با قلم، لسان و هنر خود بتواند از عهده انعکاس این نوع‎دوستی‌ها، جان فدایی‌ها و ازخودگذشتگی‌ها را برآید و ایثارگری و مجاهدت مدافعان سلامت را در حافظه تاریخ جاودانه کند.
کد خبر: ۴۵۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ - 17May 2021

انعکاس ایثارگری‎های کادر درمان در گرو ظهور شهید «آوینی» دیگری استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن پاسداشت مجاهدت کادر درمان در مواجهه با فراگیری ویروس کرونا در کشور، اظهار داشت: کرونا علی‌رغم تمام خسارات و تلفاتی سنگین و دردناکی به جامعه تحمیل کرد، برکات و حسناتی هم داشت که از جمله این برکات، همین روحیه خدمت، فداکاری و ازخودگذشتگی است که امروز در جامعه به منصه ظهور رسیده و مجاهدان حوزه سلامت، پیشتازان این روحیه مواسات هستند.

وی افزود: مدیریت کشور در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث شده است تا علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه، جمهوری اسلامی بتواند در طول بالغ بر ۱۷ ماه درگیری با این ویروس منحوس، به نسبت کشور‌های دیگر آمار ابتلا و تلفات کمتری داشته باشد و کارنامه قابل قبولی را ارائه نماید.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از ابتدای فراگیری این بیماری در کشور، همه را به اطاعت و اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ملزم نمودند و حدود دو سال است که نه‌تنها شخص معظم له، بلکه هیچ‌کدام از نزدیکان و اعضای خانواده‌شان هم به زیارت بارگاه امام هشتم مشرف نشده‌اند که با توجه به مداومت رهبری بر زیارت امام رضا (ع) در گذشته، واضح است که به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا تمکین کرده‌اند.

وی ادامه داد: به پیروی از تمهیدات و تدابیر حضرت امام خامنه‌ای بود که ما هم درب‌های حرم را در پیک‌های سال گذشته بستیم تا جان زائر علی بن موسی الرضا (ع) از گزند این ویروس منحوس محفوظ بماند.

مروی با تأکید بر ضروریت بیان مصادیق ازجان گذشتگی و ایثار کادر درمان در بیمارستان‌ها، تصریح کرد: باید یک شهید آوینی دیگر ظهور کند تا با قلم، لسان و هنر خود بتواند از عهده انعکاس این نوع دوستی‌ها، جان فدایی‌ها و ازخودگذشتگی‌ها را برآید و آن‎ها در حافظه تاریخ جاودانه کند.

وی تأکید کرد: در حوزه ساخت واکسن باید بر توان داخل تکیه مضاعفی داشته باشیم تا بتوانیم از نمونه‌های کارآمد ایرانی هم برای مصارف ملی و هم برای صادرات استفاده نماییم و دانش پیشتاز جوانان این مرز و بوم را در تحریم‌های ظالمانه غرب، به رخ جهانیان بکشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها