فتح خرمشهر، فتح خون/ یادداشت

سلام بر نخل‌های سرسوخته اما مقاوم خرمشهر

سلام بر خرمشهر، سلام بر شهر خون و قیام، سلام بر سرزمین ایستادگی و مقاومت و سلام بر نخل‌های سرسوخته اما مقاوم این شهر که نماد رشادت و پایمردی جوانان غیور این سرزمین هستند.
کد خبر: ۴۵۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ - 18May 2021

سلام بر نخل‌های سرسوخته اما مقاوم خرمشهرگروه استان‌های دفاع‌پرس- صدیقه صباغیان؛ «شنوندگان عزیز توجه فرمایید: خرمشهر، شهر خون آزاد شد. الله اکبر، الله اکبر.» این نوای به‌یادماندنی یکی از زیباترین خبرها در طول سال‌های دفاع مقدس است که هیچگاه تکراری نمی‌شود و همچنان نشاط‌آور است و شور و شعف را در دل مردم ایران زمین زنده می‌کند.

سلام بر خرمشهر، سلام بر شهر خون و قیام، سلام بر سرزمین ایستادگی و مقاومت، سلام بر شهر آلاله‌های رنگین، سلام بر خاستگاه ایثار و شهادت و عشق و درود بر دلیرمردان و شیرزنانی که با ایستادگی و مقاومت، دشمن غاصب را در شهر خون و قیام زمین‌گیر و وادار به عقب‌نشینی کردند و این‌گونه بود که خرمشهر آزاد شد.

نخل‌های سرسوخته اما مقاوم این شهر، نماد رشادت و پایمردی جوانان غیور این سرزمین هستند؛ همان‌هایی که با خون خود بر پیکره این شهر نوشتند: «نصر من الله و فتح قریب» و به‌راستی‌که چقدر خداوند آنان را یاری کرد و چه اندازه پیروزی نزدیک بود؛ به‌راستی‌که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

انگار همین دیروز بود که مردم مقابل مسجد جامع خرمشهر تجمع کرده بودند و فریاد شادی سر می‌دادند. سال‌ها از آن روزها می‌گذرد اما همچنان در آستانه سالروز این پیروزی پرغرور، شور و شعفی وصف ناپذیر در وجود تمام مردم حتی نسلی که آن روزها را تجربه نکرده‌اند احساس می شود.

تاریخ فراموش نمی‌کند مظلومیت مردم این سرزمین و تجاوز دشمن بعثی به خاک خرمشهر را. زمان فراموش نخواهد کرد که چه کسانی از رژیم بعث عراق حمایت کردند و باران گلوله و خمپاره را بر سر مردمان این شهر فرود آوردند.

تاریخ شجاعت فهمیده‌ها را فراموش نخواهد کرد و به نسل آینده خواهد گفت که چه جوانانی با رشادت نارنجک بر کمر بستند و با دستان خالی اما بال‌های گشوده تانک‌های غول پیکر را به تکه‌های کوچک تبدیل کردند و راه را بر دشمن بستند.

دلم می‌خواست خرمشهر بودم و نخل‌های ایستاده‌اش را تشویق می‌کردم تا همچنان استوار بمانند. دلم می‌خواست آسمانش را در آغوش می‌گرفتم؛ آسمانی که شاهد تمام ظلم‌های رواداشته بر این مردم مظلوم بود و دلش می‌خواست خون گریه کند. کاش می‌توانستم سری به کارون بزنم و رد پای رزمندگان را روی آن ثبت کنم.

روزگاری خرمشهر چشم‌انتظار آزادی بود و سال‌هاست که قدس در انتظار پیروزی امت حزب‌الله بر اشغالگران رژیم غاصب صهیونیستی است. اما روزی خواهد رسید که گروسی‌های زمان، بر فراز گنبد مسجدالاقصی نوای الله اکبر را سر دهند. به زودی این روز خواهد آمد و خواهیم گفت: حاج قاسم نبودی که ببینی قدس آزاد گشته.

انتهای پیام/   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار