طرح «هم‌آوا با آرزوها» افتتاح شد/ پدیده «کودکان کار» برچیده می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هدف طرح «هم‌آوا با آرزوها» را شناسایی ظرفیت‌های ملی انسانی دانست و گفت: با اجرا شدن این طرح، پدیده «کودکان کار» برچیده می‌شود.
کد خبر: ۴۵۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ - 18May 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین افتتاحیه جشنواره «هم آوا با آرزوها» در برج میلاد برگزار شد.

«علی آقامحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح «هم‌آوا با آرزوها» را حرکتی در جهت شناسایی ظرفیت‌های انسانی دانست که بزرگترین سرمایه ملی است و اظهار داشت: ظرفیت انسانی قدرت مهم ملی است که در راستای تقویت آن بحث توانمندسازی محلات مورد نظر است.

وی این طرح را یک رویداد خانواده‌محور با مشارکت نهادهای خدمت‌رسان معرفی کرد و ادامه داد: یک نگاه منحرف به‌عنوان کمک و ترحم و دست‌گیری از کسانی شکل گرفته که جز با یاری دیگران توان حرکت ندارند، البته این بدترین نوع نگاه است چراکه نبود سرمایه مادی تنها مانع پیشرفت این قشر بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، جامعه هدف مورد نظر طرح «هم‌آوا با آرزوها» را جمعیتی بزرگ معرفی کرد که توان استقامت بالا و ریسک پذیری دارند و تاکید کرد: ما در طرح «هم‌آوا با آرزوها» امکانات مورد نیاز را برای درجریان انداختن ایجاد می‌کنیم. با کنار زدن لایه‌های فقر می‌توانیم حرکت‌های نو و جدید را آغاز کنیم که مقدمه آن شناسایی داشته‌ها است لذا اولین قدم را با طرح «پرواز آرزوها» در مناطقی از جمله هرندی تهران آغاز کردیم.

وی گفت: امروز گام دوم پرواز آرزوهاست. یعنی آروزها هدف می‌شوند و ما برای تحقق آن بستر را فراهم می‌کنیم. نگاه ما در این برنامه انسانی، اقتصادی و پربازده است. کافی است ۱۰_ ۱۵ سال در این محلات حوصله کنیم تااین محلات تغییر کنند.

آقامحمدی افزود: امروز یک گام بسیار مهم است چراکه این فعالیت‌ها در این طرح سیستمی است و در راستای صیانت از حقوق افراد، اطلاعات محرمانه خواهند شد. اشخاص در فرایند این طرح به‌تدریج وارد بازار خواهند شد که هدف گام اول طرح ۱۲ هزار دانش آموز محلات تهران است که با کمک دانشگاه شریف و معاونت علمی ریاست‌جمهوری تحقق پیدا خواهد کرد تا چیزی که‌به‌عنوان کودکان کار مطرح می‌شود برای همیشه حذف شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاسیس «بنیاد شکوفه‌های آلو» خبر داد و افزود: ۹۳۰ زن سرپرست خانواده در محلات مورد نظر تهران شناسایی شده‌اند که مجموعه‌های مختلف برای ایجاد اشتغال آن‌ها فعالیت کنند.

ناهی‌روا: «هم آوا با آرزوها» طرح تحول استعدادیابی است

در ادامه، «زهرا ناهی روا» دبیر جشنواره با بیان‌اینکه به برکت انقلاب اسلامی و وجود رهبری معظم انقلاب اسلامی حرکت‌های زیبا و قشنگی را در راستای محرومیت‌‌زدایی کشور شاهد هستیم، اظهار داشت: امیدواریم با دید خوب مسوولین در آینده شاهد رویدادهای مهم دیگری در حوزه محرومیت‌زدایی باشیم.

وی در خصوص طرح «هم آوا با آرزوها» گفت: این طرح از اقداماتی است که قرار است در مناطق محروم به عنوان طرح تحول استعدادیابی پیگیری شود تا استعدادهای کودکان و نوجوانان را پرورش دهد و در جهت بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب با نگاه به قشر خاصی از جامعه پیگیری کنیم.

ناهی روا از اجرای پایلوت طرح «هم آوا با آرزوها» در مناطقی از تهران خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم در این طرح اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

جم: طراحی دو پلتفرم ایرانی برای «هم آوا با آرزوها»

در ادامه، جم مدیرعامل موسسه زیتون سبز گفت: جشنواره «هم آوا با آرزوها» بحث استعدادیابی و توانمندسازی و حمایت از استعدادهایی که قابلیت رشت دارند و سعی کرده‌ایم این فرایند را براساس فناوری‌های روز پیش ببریم.

وی افزود: سعی شده مراحل اموزش و پرورش این رویداد در دو پلتفرم هم‌اوا که مراحل مختلف را برای دانش آموزان ۷ تا ۱۵ ساله بازمانده از تحصیل را طراحی کرده با محوریت محلات انجام دهیم.

مدیرعامل موسسه زیتون سبز تصریح کرد: فعالیت‌های این رویداد در قالب یک‌سری پیک و سوال مطرح شده و یک صفحه از ان هم‌آوا با ارزوها نام‌گذاشته شده است و برای ۱۲ هزار دانش‌آموز صورت خواهد گرفت.

جم افزود: سازمان نظام مشاوره فرم‌هایی را در اختیار افراد قرار خواهد داد و مشاوره صورت انجام می‌دهد و سپس مرحله پایش صورت می‌گیرد و براین اساس، طبقه‌بندی صورت می‌گیرد و افراد مورد آموزش قرارخواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این مرحله طرح محتوای آموزشی طراحی شده و در ادامه بحث پرورش استعدادها انجام خواهد شد و این عزیزان را به مجموعه‌های حمایتی معرفی می‌کنیم تا در نهایت مدیران شایسته‌ای برای کشور تربیت شود.

مدیرعامل موسسه زیتون سبز تصریح کرد: بحث پیام‌رسانی و ارتباط با مخاطب یکی از مشکلات با افراد در مناطق مورد نظر در این طرح است، گفت: از آنجایی که امنیت کاربران برایمان مهم است پیام‌رسانی بومی برای محلات آماده کردیم تا اطلاعات دانش آموزان و اولیا و دیگر مسوولین طرح محفوظ بماند. ما در این طرح دست به دست هم داده‌ایم تا اتفاق بزرگی را برای کودکان و کسانی که از تحصیل بازمانده‌اند را رقم بزنیم.

کلانترنژاد: «هم آوا با آرزوها» فرصت دیده شدن می‌دهد

در ادامه، کلانترنژاد مدیر کارخانه نو آوری هم‌آوا گفت: سیکل توسعه نیافتگی در حال تشدید خود است و اگر برای جلوگیری از آن کاری نکنیم، نمی‌توانیم بهبود زندگی را رقم بزنیم. دو هدف در مجموعه هم‌اوا برای ایجاد خوداشتغالی و کار افرینی ایجاد شد تا جوانان به لحاظ روحی و روانی بتوانند قابلیت‌های بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: ما در فرایند طرح طی برنامه‌ایی چهار ساله بچه‌ها را همنشین شخصیت‌های موفق خواهیم کرد و همراهی و بازدید از مجموعه‌های موفق نیز انجام خواهد خورد لذا برنامه اول بلند مدت است.

مدیر کارخانه نوآوری هم‌آوا تصریح کرد: برنامه دوم ما سه ماهه خواهد بود، افزود: در این بخش افراد مستعد شناسایی خواهند شد و بسته‌ای از آموزش‌‌ها برای ان‌ها صورت خواهد گرفت و در پایان این دوره، تعدادی از اعضا در قالب یک تیم وارد چرخه اشتغال خواهند شد. فرصت دیده شدن داده شود تا فرایند توسعه‌یافتگی در مناطق مورد نظر طرح ایجاد شود.

آیتی: هم‌آوا با آرزوها یک برنامه بنیادین برای توسعه کشور

سپس، مهندس آیتی در سخنانی با تاکید براینکه رویداد «هم‌آوا با آرزوها» زمینه یک برنامه بنیادین برای توسعه کشور است، گفت: کرونا جریان دیجیتال را به‌شدت کمک کرد به‌قدری که طیف گسترده‌ای از کسب و کارهای در به‌کارگیری فناوری اطلاعات رشد فراوانی پیدا کردند.

وی با طرح این‌سوال که در زمینه توسعه پیام‌رسان‌های داخلی چه کرده‌ایم، افزود: ضریب نفوذ پیام‌رسانه‌هایی همانند واتساپ و تلگرام بسیار زیاد است درحالی که پیام‌رسانه‌های داخلی ظرفیت اندکی دارند و همین موضوع آسیب‌های فراوان فرهنگی به همراه داشته است.

آیتی در ادامه به تشریح ظرفیت‌ و امکانات شبکه اجتماعی برگ پرداخت و افزود: پیام‌رسان برگ مبتنی بر امکانات پیام رسانه‌های مطرح روز است اما با دانش بومی طراحی شده است. امکان استفاده از کیف الکترونیک بانکی و امکانات مدیریتی از جمله ظرفیت‌های این پیام‌رسان است.

براساس این خبر، جشنواره استعدادیابی «هم آوا با آرزوها» در قالب طرح توانمندسازی دو هزار و ۲۰ محله محروم کشور در منطقه ۱۲ تهران برگزار و توانمندسازی محلات در قالب توکنایز با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج، امور مساجد، شهرداری، شورایاران، سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید، اوقاف، پست بانک، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هلال احمر و... در جهت شناسایی نیازمندان و رفع مشکلات آنان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار