رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

انتقال ارزش‌های شهدا به نسل‌های آینده مانع از شکاف بین نسل‌ها می‌شود

اوحدی گفت: انتقال ارزش‌های شهدا به نسل‌های آینده مانع از ایجاد شکاف بین نسل‌ها می‌شود.
کد خبر: ۴۵۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ - 18May 2021

انتقال ارزش‌های شهدا به نسل‌های آینده مانع از شکاف بین نسل‌ها می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین اختتامیه جایزه ملی جوان نوآور ماندگار - نشان عالی شهید موسوی که در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: نگاه به تاریخ یک ضرورت برای حل مشکلات است، زیرا سبب بصیرت انسان‌ها برای حل مسائل به خصوص رفع شکاف بین نسل‌ها می‌شود. اگر شکاف بین نسل‌ها را در زمان خودش حل نکنیم سبب گسست نسلی و در نهایت دچار تعارض می‌شویم و در این ارتباط باید بیش از این به نسل جوان توجه شود، زیرا تأکید اسلام نیز بر همین مهم است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه جوانان بذری برای شکوفایی، نوآوری و رشد جامعه هستند و نگاه حضرت امام خمینی (ره) نیز بر همین موضوع بود، ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس را نسل جوان اداره کرد. جوانان ایرانی دارای بصیرت هستند و تاکنون خدمات بسیار ارزنده‌ای را در طول انقلاب از خود نشان داده‌اند، شهدای مدافع حرم و دیگر شهدای ارزشمند از همین نسل جوان بودند و مادران شهدا دارای ارزش و جایگاه والایی هستند.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان آیین جایزه ملی جوان نوآور ایثارگر نشان عالی شهید موسوی، اظهار داشت: باید برای جلوگیری از گسست نسلی و فضای نسلی، ارزش‌های شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنیم تا مانع ایجاد شکاف بین نسل‌ها شویم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدا دارای عظمت و ارزش والایی هستند، تصریح کرد: ۱۷ هزار تن از شهدا، آزادگان و اسرا را زنان این آب و خاک تشکیل می‌دهند و به حرمت این بزرگواران بین نسل جوان شکاف ایجاد نخواهد شد.

اوحدی با تأکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران با تمام ظرفیت برای تحقق راه شهدا در کنار برگزارکنندگان این گونه مراسم و خانواده‌های معظم شهدا می‌ماند، گفت: رشادت‌های شهدا گره‌گشای مشکلات است و افتخار من خدمت به خانواده‌های شهدا و نوجوانان و جوانان این مملکت است.

در این مراسم به خانواده معظم شهید موسوی و ۲۰ نفر از برگزیدگان لوح تقدیر و تندیس جایزه ملی جوان نوآور ماندگار نشان عالی شهید موسوی اهدا شد.

شهید مصطفی موسوی از شهدای مدافع حرم در ۲۱ آبان ماه ۹۴ و درست سه روز بعد از سالگرد تولدش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار