فتح خرمشهر، فتح خون/ یادداشت

ایرانی‌ها بیت‌المقدس را هم فتح می‌کنند

در ماجرای فتح خرمشهر، سران اسرائیل اعلام می‌داشتند که اگر جلوی ایرانی‌ها را نگیرید، بیت‌المقدس را هم فتح می‌کنند.
کد خبر: ۴۵۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱ - 28May 2021
اگر جلوی ایرانی‌ها نگیرید بیت‌المقدس را هم فتح می‌کنندگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ محمد حسین عابدی؛ سوم خرداد ماه یادآور حماسه ملتی است که با دستان خالی در برابر دشمنی ایستادند که یک دنیا بود.

دشمنی که بمب‌های شیمیایی را از آلمان می‌گرفت و روی هواپیما‌های فرانسوی و روسی در حالی سوار می‌کرد که تانک‌های آمریکایی و روسی از زمین پر از استحکامات مثلثی اسرائیلی و موشک‌های ضد هوایی سام در آسمان، به آن‌ها نیروی می‌بخشیدند و آیا این نبرد تن به تانک و موشک را جز با نیروی ان تنصرالله می‌توان به پیش برد؟

اگر می‌خواهیم بدانیم که چرا امام خمینی (ره) فرمود فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود باید به قبل از شکسته شدن حصر آبادان بازگردیم در سال ۶۰؛ آنجا که امام خمینی (ره) پس از یکسال خیانت و یکسال سیاست انفعالی که هم خاک داد و هم زمان، فرماندهی کل قوا را در دست گرفتند و بعد از ۳۰۰ روز بالاخره ایران اسلامی از تفکر مبتنی بر ماتریالیسم و بازار‌های غربی و سلاح‌های اروپایی دور شد و با قلب هایش فریاد ان تنصرالله ...

خون تازه‌ای که امام با دم مسیحایی اش در جبهه‌ها دمید با سلاح «اگر دین خدا را یاری کنید شما نیز یاری می‌شوید» ابتدا آبادان را فتح و سپس بستان و بعد از آن رقابیه و دشت عباس و پس از آن خرمشهر را به آغوش وطن بازگردادند.

تفکری که نمی‌نشیند تا هم زمین بدهد و هم زمان؛ تفکری که نمی‌نشیند تا ببینید تعاملات غرب چه می‌شود تفکری وقتی شیر بچه‌های استان سمنان آماده رزم در الی بیت المقدس می‌شوند علی رغم تجهیزات اندک، دل هایشان را به بالا دستی می‌سپارند.

در خاطرات رزمندگان استان سمنان ذکر شده که وقتی برای فتح خرمشهر عازم تجهیز گردان شدیم حتی کوله پشتی آر پی جی ۷ نداشتیم و انان که بودند مندرس و بدون بند بودند و تصمیم گرفته شد تا هر آر پی جی زن یک کمک داشته باشد و حتی به ۲۲ نفر از یک گردان اسلحه هم نرسید و گفتند بروید از عراقی‌ها بگیرید! اینگونه است که خرمشهر با دست خالی فتح می‌شود آیا نباید گفت فتح ارزش‌ها است؟

خرمشهر را تفکر غالب «متوسلیان» رقم زد که وقتی اعلام شد بنی صدر می‌خواهد از جبهه غرب بازدید کند گفت به وی بگویید از بالگرد پیاده نشود که خودم او را می‌زنم و امروز چقدر خالی است این تفکر متوسلیان‌ها و چمران‌ها و جهاد آرا‌ها در دوران عبا‌های ایتالیایی...

الی بیت المقدس در برابر تفکر منفعلانه کسانی ایستاد که فکر به شرق و غرب داشتند. تفکری که وقتی خودش را به خدا می‌سپارد می‌داند که نصرت الی با اوست و دیگر به هیچ چیز فکر نمی‌کند. تفکری که باعث می‌شود رزمندگان استان سمنان واپسین روز‌های اردیبهشت ماه ۶۱ با پای پیاده ۲۲ کیلومتر مسیر را تا جاده آبادان و خرمشهر می‌آیند آن هم در هوای گرم ... تفکری که باعث می‌شود یک گردان فقط با یک دبه ۲۰ لیتری آب ۲۲ کیلومتر را پیاده روی کند و خود را به خرمشهر برساند. ناصر جلالی کسی که دبه آب را حمل می‌کرد روزی تعریف می‌کرد که به هر رزمنده یک درب پلاستیکی قرمز رنگ آب، می‌رسید و این سهمیه‌ای برای رفتن به سمت فتح خرمشهر بود. آیا کسی امروز می‌داند که خرمشهر اینگونه فتح شد؟

الی بیت المقدس یعنی تفکری که امام در سال ۶۰ و ۶۱ داشت و عملیات فتح بستان را طریق القدس نام می‌نهاد تفکری که فتح خرمشهر را الی بیت المقدس نام نهاد این یعنی اتمام مان ۴۰ سال پیش در بستان به دنبال قدس می‌گشت و در خرمشهر به دنبال بیت المقدس؛ کجاست این تفکر امروز؟ مگر نگفته بود که امروز باید کمربند‌های مان را محکم کنیم؟ اگر دین خدا را یاری کنی شما هم یاری می‌بینی... این همان تفکری است که شهید «اکبر چمنی» آن نوجوان شاهرودی حتی درب دبه‌ای آب را هم از «ناصر جلالی» نمی‌گیرد، زیرا می‌داند این درب دبه آب کمی بعد و به جایش باید حلقومش را‌تر کند آن گاه که می‌رود به سمت رب خویش.

خدا چه چیزی در شهید چمنی، ناطقی و دماوندی دید که با هم دعوتشان کرد. «اکبر چمنی» در الی بیت المقدس از ناحیه پا مجروح می‌شود و وقتی روی دوش ناطقی و دماوندی بود انجا است که آب را می‌طلبد تا کامش را‌تر کند، اما روی رمل‌ها و خاکریز‌ها گلوله تانک بعث است که هر سه را به دیدار معبود می‌برد آن هم چند لحظه بعد ... اکبر می‌گفت چقدر خوب است آدم که برای خدا می‌رود حتی جنازه اش هم برنگردد و سهم این سه دوست که هم اکنون هم در گلزار شهدای شاهرود کنار هم دفن هستند مجموعاً یک کلاه اهنی گوشت تکه تکه هم نشد. آن چنان بروی که حتی جنازه ات هم نیاید... خدا چگونه این‌ها را دعوت کرد؟

فتح خرمشهر اینگونه رقم خورد فتحی که سران اسرائیل اعلام می‌داشتند اگر جلوی ایرانی‌ها نگیری بیت المقدس را هم فتح می‌کنند. فتح ارزش‌هایی که امام خمینی (ره) می‌دانست چه می‌گوید و ما خیر؛ فتحی که سبب شد تا عراق مستحکم‌ترین استحکامات تاریخ جنگ‌های زمینی را در بیرو نبصره بچیند که مبادا ایرانی‌ها بیایند و بعد از الی بیت المقدس هوای قدس بر سر شان بزند، چون این‌ها خرازی، متوسلیان، باکری، چمران، قاسم سلیمانی و ... داشتند و دارند این‌ها تفکری دارند که صبر نمی‌کند برای ماده و سلاح، این‌ها تفکری دارند که با خدا معامله کرده است. این‌ها از جنس کسانی هستند که هر کدام برای شهر و دیارشان پلهوان اکبری بودند ... خرمشهر جنسش از جنس این شیر بچه‌ها است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار