فتح خرمشهر، فتح خون/ یادداشت

«پیروزی جنگ ۱۲ روزه فلسطین»؛ میوه فتح خرمشهر در دفاع مقدس

تقارن آخرین پیروزی ملت فسطین بر دشمن صهیونی با ایام گرامیداشت فتح خرمشهر از آن اتفاقاتی است که خاطرات همیشه زنده ملت ایران را شکوفاتر کرده و بر این نکته تأکید می‌کند که در برابر ظلم فقط باید ایستاد.
کد خبر: ۴۵۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶ - 22May 2021

«پیروزی جنگ ۱۱ روزه فلسطین»؛ میوه فتح خرمشهر در دفاع مقدسگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس‌ـ حامد افروغ؛ آزادی برای رها زیستن و حق انتخاب داشتن از جمله مواردی است که بسیاری از انسان‌ها حتی جان خود را برای به دست آوردن آن هزینه می‌کنند و این غیرت و حمیت که بتوان برای آزادی، آزادگی کرد، نعمتی است که خداوند به هرکسی نمی‌دهد.

پس از گذشت نزدیک به ۷۰ سال از اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها، در جنگ اخیر ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی با مردم فلسطین، مقاومت این مردم که ابتدا با پرتاب سنگ شروع شد، به مدد حامیانش به مبارزه موشکی رسید و توانست آتش‌بس و عقب‌نشینی را به دشمن صهیونیستی تحمیل کند. این همان روحیه سلحشوری و آزادگی است که نمونه‌های سترگش را در دوران دفاع مقدس دیدیم و عمل مردم فلسطین به آن سبک و سیاق، امروز این پیروزی شیرین را برایشان رقم زد، ظفری که در بحبوحه کاسه‌لیسی برخی سران عرب برای سازش با اسرائیل، جانی تازه در کالبد بی‌جان جهان عرب دمید.

تقارن آخرین پیروزی ملت فسطین بر دشمن صهیونی با ایام گرامیداشت فتح خرمشهر از آن اتفاقاتی است که خاطرات همیشه زنده ملت ایران را شکوفاتر کرده و بر این نکته تأکید می‌کند که در برابر ظلم فقط باید ایستاد. سوم خرداد به عنوان یکی از قله‌های آزادگی و ظلم‌ستیزی همواره الگویی است که اگر جوامع در حال ستم دیدن به آن دست یازند، دیگر کسی به خود جرات ظلم کردن به دیگری را نمی‌دهد.

خون پاک جوانان و مردم غیور این سامان که روزگاری در برابر ارتش بعثی که نماینده استکبار جهانی برای زمین زدن ملت ایران بود، چونان سدی پولادین توانست نقشه‌های خام جبهه کفر را برای اشغال ایران بزرگ نقش بر آب کند و برای همیشه مانند یک خورشید در دل کسانی‌که اسیر تاریکی زیاده‌خواهی ظالمین هستند، بدرخشد.

ایران به عنوان بزرگ‌ترین حامی جبهه مقاومت و پدر این جریان بزرگ، توانست با ارائه منشور پر تلألو دفاع مقدس، نسخه‌ای نورانی و موثر در اختیار امتی قرار دهد که شرف خود را چوب حراج نزدند و برای سازش با دشمن جرار سر فرود نیاوردند و امروز نتیجه آن تلاش همین شد که شکستی تاریخی را به دشمن تحمیل کند تا آن‌ها هم بدانند وقتی از پس فرزندان جبهه مقاومت برنمی‌آیند، به طریق اولی در برابر پدر مقاومت باید زانو بزنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار