مدیر موسسه علمی فرهنگی پاسداران اهل قلم:

حاج قاسم واسطه انتقال تجارب روز‌های دفاع مقدس به جبهه مقاومت بود

سردار آسودی گفت: ارتباط تنگاتنگی بین دوران دفاع مقدس و به‌ویژه عملیات الی بیت‌المقدس که در آن شهید سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود، با این روز‌های جبهه مقاومت وجود دارد. امروزه رژیم صهیونیستی هیچ راهی ندارد جز این‌که یا خودش سرزمین‌های اشغالی را ترک کند و یا این که به زور توسط نیرو‌های مقاومت بیرون رانده شود.
کد خبر: ۴۵۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰ - 24May 2021

ارتباط تنگاتنگی بین این روز‌های جبهه مقاومت و دوران دفاع مقدس وجود دارد/ حاج قاسم واسطه انتقال تجارب روز‌های دفاع مقدس به جبهه مقاومت در خاورمیانه بودسردار «محمدعلی آسودی» مدیر موسسه علمی فرهنگی پاسداران اهل قلم در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، درباره الگوگیری فلسطین و حماس از مقاومت هشت ساله جمهوری اسلامی در برابر تهاجم رژیم بعث، اظهار داشت: امروزه شاهدیم که رزمندگان و مردمان غزه و فلسطین در مقابل حملات بی‌شرمانه رژیم صهیونیستی مقاومت کرده‌اند و توانستند با بهره‌گیری از موشک‌ها و پهپاد‌هایی که در اختیار داشتند، گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را درهم بکوبند و روزانه در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ موشک به سمت تمام نقاط سرزمین اشغالی شلیک کنند. شاید این سوال پیش بیاید که رزمندگان فلسطینی از کجا مقاومت را الگو گرفته‌اند؟

وی ادامه داد: شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی، واسطه انتقال تجارب دوران دفاع مقدس کشورمان و به ویژه فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس به جبهه مقاومت در کل خاورمیانه بوده‌اند. خوب است که همگان بدانند همزمان در سوم خرداد سال ۶۱ که ما توانستیم بعد از چند عملیات بزرگ، عملیات بزرگتری به نام بیت‌المقدس را انجام بدهیم و بتوانیم پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع خاک مقدس جمهوری اسلامی را از دست اشغال‌گران بعثی خارج کنیم، همزمان صهیونیست‌ها درحال حمله جنایتکارانه به لبنان بود و حتی توانست تا پایتخت این کشور یعنی شهر بیروت پیشروی کند. اما درحال حاضر می‌ببینیم که این توازن قوا در خاورمیانه تغییر کرده و اسرائیل مثل قبل توان مقابله با کشور‌های خاورمیانه را ندارد.

سردار آسودی در ادامه با اشاره به پیشرفت جبهه مقاومت در منطقه و فلسطین خاطرنشان کرد: درحال حاضر جوانان غزه و حماس و به طور کلی جبهه مقاومت، با الگو قرار دادن حاج قاسم سلیمانی دریافته‌اند که باید درمقابل تهاجم دشمنان خود یعنی رژیم صهیونیستی مسلح و قدرتمند شوند و امکانات خود را مجهز کنند تا بتوانند جواب درخوری در مقابل حملات رژیم اشغال‌گر داشته باشند. چون این رژیم کودک‌کش هیچ حرفی غیر از زور متوجه نمی‌شود.

مدیر مؤسسه پاسداران اهل قلم درباره نقش شهید سلیمانی و تاثیرگذاری میدان بر پیروزی حماس و مقاومت بر اسرائیل گفت: به لطف خدا و شهید سلیمانی جوانان غزه و مقاومت دریافتند که برای مقابله با اسرائیل هیچ راهی جز مقاومت و جنگ ندارند. باید بدانیم که دیپلماسی در این موارد جواب نمی‌دهد و کسانی که ادعا می‌کنند با دیپلماسی و مذاکره می‌توانند حق خود را از امثال اسرائیل و امریکا بگیرند سخت در اشتباه هستند و تنها با مقاومت و میدان میشود پیروز شد. مردم فلسطین نیز این حقیقت را متوجه شده‌اند. به همین دلیل توانستند در جنگ اخیر پیروز شوند و نتانیاهو، آمریکا و کشور‌های حامی رژیم اشغال‌گر را مجبور به آتش‌بس کنند چرا که دیگر توان تحمل خسارات فراوان را نداشت و این خواسته نیز از طرف صهیونیستی مطرح شد و نه نیرو‌های مقاومت.

سردار آسودی این روز‌های جبهه مقاومت در فلسطین را به روز‌های آزادسازی و فتح خرمشهر تشبیه کرد و بیان داشت: ارتباط تنگاتنگی بین دوران دفاع مقدس و به ویژه عملیات الی بیت‌المقدس که در آن شهید سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود، با این روز‌های جبهه مقاومت وجود دارد. امروزه رژیم صهیونیستی هیچ راهی ندارد جز این‌که یا خودش سرزمین‌های اشغالی را ترک کند و یا این که به زور توسط نیرو‌های مقاومت بیرون رانده شود. مردم فلسطین نیز نشان دادند که توانایی بیرون کردن اشغال‌گران را از سرزمین‌های خود دارند و می‌بینیم که تقریبا تمام نقاط سرزمین اسرائیل تحت شلیک موشک‌های مقاومت قرار گرفته‌اند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس در پایان با اشاره به همزمان شدن مقاومت ۱۲ روزه جوانان غزه با سالگرد آزادسازی خرمشهر، تصریح کرد: جا دارد با توجه به سالگرد آزادسازی خرمشهر یاد شهدای مقاومت دفاع مقدس مثل شهید جهان‌آرا، شهید سلیمانی و دیگر شهدا را زنده بداریم. چرا که ما بدهکار خون این شهیداییم و مقاومت هشت ساله ما درس عبرتی برای همه‌ی جهانیان شده تا بدانند راه آزادی و آزادگی، تنها مقاومت در برابر دشمنان است.

وی ادامه داد: امیدواریم کسانی که در عرصه سیاست مشغول به کارند نیز این نکته را همواره در نظر داشته باشند که میدان پشتیبان و عامل قدرت آنان در مذاکرات و دیپلماسی است و بدون تیکه به میدان و مردان آنان امکان ندارد که بتوانند حق و حقوق خود را از دشمنان بگیرند. از قضا امسال سالگرد آزادسازی خرمشهر مصادف شده است با مقاومت ۱۲ روزه جبهه مقاومت فلسطین که هر دو نماد آزادی بیت‌المقدس بوده‌اند و امیدواریم در نهایت به آزادی قدس که آرزوی همگان است، برسیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار