مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

خون شهدا ملت را از خواب غفلت بیدار می‌کند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: خون شهدا بیدارگر است و اگر سستی و بی‌حالی بر جامعه غالب شد، این خون شهداست که ملت را از خواب غفلت بیدار می‌کند.
کد خبر: ۴۵۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ - 25May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در آیین غبارروبی گلزار شهدای نمایشگاه بین المللی مشهد اظهار داشت: شهدا حق شفاعت دارند؛ یاد و نامشان تا ابد جاودانه و مزار آن‌ها دارالشفای عاشقان و مطاف فرشتگان است.

وی افزود: شهدای حماسه جاوید دفاع مقدس و به ویژه شهدای آزادسازی خرمشهر، جاده بیداری و عظمت و رهایی از اسارت را هموار کردند.

این مسئول با اشاره به سخن امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: راه ایثار و شهادت هیچ‌گاه مسدود نمی‌شود؛ همواره عده‌ای کمربسته در وسط میدان آماده ایثار و جانفشانی هستند و عرصه جهاد برای احقاق دین خدا تعطیل نمی‌شود. اگر از دست یک سردار پرچم افتاد، سردار دیگری این پرچم را بلند کرد و همان‌طور که بنیانگذار کبیر انقلاب خطاب به دشمنان کوردل فرموده بود، اگر ما را بکشید، ملت ما بیدارتر می‌شود. خون شهدا بیدارگر است و اگر سستی و بی‌حالی بر جامعه غالب شد، این خون شهداست که ملت را از خواب غفلت بیدار می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: آن زمان که خاک خودمان در اشغال بود، رزمندگان ما قدس شریف را هدف گرفتند، خرمشهر را از اشغال متجاوزان خارج کردند و امروز به فکر آزادسازی مسجد الاقصی هستند. گلبانگ حضور فرزندان خمینی کبیر و مجاهدان محور مقاومت از خرمشهر به کربلا رسیده و کرانه آن در قدس است. صدای ناقوس مرگ صهیونیست‌های اشغالگر از هر زمان دیگری پرطنین‎تر به گوش می‌رسد.

وی عنوان کرد: باید صادقانه با شهیدان گفت‌وگو کنیم و به آن‌ها بگوییم که گرچه همچون شما پای روندگی نداشتیم و از قافله شهادت جا مانده‌ایم اما در عشق سوزان الحاق به شما می‌سوزیم. از شهیدان می‌خواهیم که ما را مدیون خودشان قرار ندهند و همچون خودشان، عاقبت بخیری و تاج افتخار جهاد و ایثار در راه دین خدا را نصیب و روزی ما هم بگردانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها