السنوار:

عربده‌کشی صهیونیست‌ها از امروز ممنوع است

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه ضمن هشدار به صهیونیستها، گفت: از ایران به خاطر حمایت‌های مالی و تسلیحاتی کمال تشکر را داریم.
کد خبر: ۴۵۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ - 26May 2021

عربده کشی صهیونیست‌ها از امروز ممنوع استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی «حماس» در غزه طی سخنانی به ساکنان بیت‌المقدس و مدافعان مسجدالاقصی، ساکنان کرانه باختری و همه به فلسطینی‌های ساکن در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ که به طور بی سابقه در حمایت از مسجدالاقصی به خیابان‌ها ریختند، سلام و درود فرستاد و اظهار داشت: ساکنان ۱۹۴۸ تلاش رژیم صهیونیستی برای همزیستی را تا ابد به شکست کشاندند.

به گزارش المیادین، یحیی السنوار در ادامه همبستگی کم سابقه فلسطینی‌های آواره در کشور‌های دیگر و همچنین همراهی رسانه‌های جهانی با فلسطینی‌های ساکن سرزمین اشغالی را ستود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ ۱۲ روزه غزه پرداخت و افزود: مقاومت توانایی این را دارد که صد‌ها موشک در هر دقیقه با برد ۱۰۰ الی ۲۰۰ کیلومتر را به سمت دشمن صهیونیستی شلیک کند و در ساعات پایانی جنگ این امکان وجود داشت که ۳۰۰ موشک به سمت تل آویو شلیک شود.

وی افزود: ما حرف خودمان را با آتش و گلوله و موشک هنگامی که اشغالگران به مسجد الاقصی یورش بردند، گفتیم. دنیا بداند که مسجد الاقصی مردانی دارد که حامی آن هستند. دشمن صهیونیست بداند که آنچه رخ داد رزمایش کوچکی بود.

السنوار ضمن هشدار به صهیونیست‌ها درباره اجرای طرح‌های خود در قدس اشغالی آنرا به منزله زوال این رژیم دانست و گفت: ما در داخل اراضی اشغالی بیش از ۱۰ هزار استشهادی داریم اگر دشمن بخواهد گزندی به مسجد الاقصی وارد کند.

وی ادامه داد: دشمن در سطح اطلاعاتی شکست خورد. ما در غزه بیش از ۵۰۰ کیلومتر تونل داریم و زیانی که به تونل‌ها وارد شد از ۵ درصد فراتر نمی‌رود. همه زیرساخت‌ها مقاومت همچنان سالم است.

السنوار گفت: اشغالگران نتوانستند به فرماندهان رده اول مقاومت گزندی وارد کنند. تنها موفقیت ارتش اشغالگر هدف قرار دادن منازل و کشتن کودکان بود.

وی افزود: ملت ما بداند که مقاومت حامی آن است. آیا تصاویر عراقی‌ها را ندیدید که سلاح بر دوش دارند و در حمایت از آرمان فلسطین ظاهر شدند؟

السنوار گفت: توافقی در کار نبوده است. ساکنان قدس به دفاع از مسجد الاقصی ادامه بدهند. ساکنان محله شیخ جراح و سلوان پایداری کنند و بدانند که مقاومت حامی آنهاست. از امروز عربده کشی هر شهرک نشین صهیونیست ممنوع است. باید شهرک‌هایی که احداث شده اند، مورد حمله قرار گیرد.

وی ضمن درخواست از فلسطینی‌ها برای خیزش به منظور آزادسازی فلسطین، تاکید کرد: اگر مشکلات غزه حل نشود‌تر و خشک با هم خواهند سوخت.

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه با اشاره به حمایت‌های ایران گفت: از جمهوری اسلامی ایران که از هیچ کمک مالی و تسلیحاتی و کارشناسی دریغ نکرد، کمال تشکر را داریم. ما در حماس و قسام نیازی به پول‌هایی که برای بازسازی می‌آید، نداریم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در طول جنگ در رایزنی متوالی با برادران در لبنان بودیم و هماهنگی عالی میان ما برقرار بود.

السنوار در ادامه گفت: توان موشکی بسیاری قوی است. ما آنچه را که وعده دادیم انجام دادیم و فقط جنگ روانی نبود. آسیبی که به تونل‌های ما رسیده است ۴ تا ۵ درصد بیشتر نیست و ظرف مدت کوتاهی ترمیم خواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار