نویسنده کتاب «دا»:

راوی کتاب «من می‌آیم» زن ایثارگر تراز انقلاب اسلامی است

«سیده اعظم حسینی» گفت: امروز جامعه ما نیازمند زنانی، چون «سیده زهرا حمیدی» به عنوان یک زن ایثارگر تراز انقلاب اسلامی است که با آموزه‌های دینی خود و دنبال کردن خط انقلاب به این نقطه می‌رسند که می‌توانند الگو قرار بگیرند.
کد خبر: ۴۵۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵ - 27May 2021

راوی کتاب «من می‌آیم» زن تراز انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سیده اعظم حسینی» نویسنده کتاب «دا» امروز در مراسم نقد و بررسی کتاب «من می‌آیم»  اظهار داشت: این نویسنده از سال ۱۳۸۸ تا امروز دغدغه‌مندانه کار کتاب را پیگیری کرد و خالصانه و دلسوزانه برای به سرانجام رسیدن کتاب و این جلسه تلاش کرد و قابل تقدیر است.

وی افزود: اگر تک تک ما بعد از جنگ یا در طول جنگ دغدغه کار فرهنگی داشتیم، وقتی سلاح‌ها خاموش شدند قلم‌ها درست و بجا بکار برده می‌شدند الان شاهد وضعیت نسل امروز و مسائل اقتصادی و... نبودیم و نشان دهنده این است که جامعه فرهنگی به نقش خود بدرستی عمل نکرده است.

وی از وجود ۱۴ هزار کتاب حوزه دفاع مقدس در کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری خبر داد که هزار و چهارصد نویسنده زن، نویسندگان این کتاب‌ها بودند، گفت: این امر نشان دهنده این است که ما بعد از جنگ کم کتاب ننوشتیم و آنطوری که باید و شاید در دستور کار جوانان ما قرار نگرفته و عملیاتی نشده است.

این نویسنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه صناع چوب و کاغذ به ماموریت انقلابی و جهادی خود اهتمام داشته که زمینه‌ساز این مراسم موفق شد، افزود: در این راستا باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده بشود چرا که دشمنان با دقت و توجه و پیگیری زیاد روی توانمندی و موفقیت جبهه اسلام تمرکز کرده اند و بدنبال ویژگی‌های ذاتی، سرزمینی و اسلامی هستند؛ چیزی که جامعه ما از آن دور می‌شود و دشمن در تلاش برای بدست آوردن آن است که در جامعه خود در قالب فیلم‌ها و آثار هنری ارائه بدهد تا در جبهه نبرد موفق بشود.

حسینی گفت: در سال‌های گذشته چگونه نوشتن و خوب نوشتن کار آسانی نبود، اما امروز با وجود الگو‌های خوب و موفقی امکان نگارش داریم و کتاب «من می‌آیم» با فراز و فرود‌های زیادی در طول مدت ۱۲ سال به نگارش درآمد.

وی گفت: در این کتاب حقیقت زندگی این خانواده که در پی کسب نان حلال و کار در زمین‌های شالی اصرار بر روزه هم دارند و در سختی و گرمای تابستان حاضر می‌شوند، روایت شده است که نکته مهم و حائز اهمیتی است.

حسینی ادامه داد: امروز جامعه ما نیازمند زنانی، چون «سیده زهرا حمیدی» به عنوان یک زن تراز انقلاب اسلامی است که با آموزه‌های دینی خود و دنبال کردن خط انقلاب به این نقطه می‌رسد که می‌تواند الگو قرار بگیرد.

نوسنده کتاب «دا» در پاسخ به نقدی مبنی بر حجیم بودن کتاب بیان کرد: ما می‌توانستیم در یک جلد به حقیقت زندگی این خانواده دست پیدا کنیم و این وظیفه اولیه ما است و کتاب‌هایی، چون «صباح»، «زیباترین روز‌های زندگی» و «چراغ‌های روشن شهر» که از سوی انتشارات سوره به چاپ رسیده‌اند کتاب‌های حجیم هستند، چون ما ماموریت‌مان را اینطور تعریف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اسم سردارانی، چون کسائیان، اباذری، کهنسال و... عمر ۱۲ ساله نویسنده را پر کرده است، گفت: نشست این کلمات کنار هم و به این سازماندهی درآمدن کار بسیار سخت و سنگین است که در ظاهر ساده نشان داده می‌شود.

این جلسه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور سرداران، فرماندهان، همرزمان و خانواده معزز سردار شهید «سید منصور نبوی»، نویسندگان و اهالی قلم استان مازندران در سالن جلسات صنایع چوب و کاغذ برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار