مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان:

جامعه به ویژه نسل جوان تشنه معارف دفاع مقدس است

سرهنگ «مصطفی‌پور» با بیان اینکه هنر دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان جذاب است، گفت: فیلم‌های ساخته شده در حوزه دفاع مقدس جزء پرمخاطب‌ترین فیلم هاست که نشان می‌دهد جامعه به ویژه نسل جوان تشنه معارف دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۵۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸ - 29May 2021

جامعه به ویژه نسل جوان تشنه معارف دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسین مصطفی پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز در اختتامیه نخستین همایش استانی ادبیات پایداری که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، هشت سال دفاع مقدس را سراسر ایثار و شجاعت و فداکاری دانست و اظهار داشت: رزمندگان با دستان خالی مقابل استکبار جهانی ایستادند و حماسه آفریدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان قدم به قدم جبهه‌ها را مملو از امداد الهی دانست و تصریح کرد: ایثار‌ها و رشادت‌ها و پایداری‌های شهدای ما دفاع هشت ساله را به دفاع مقدس تبدیل کرده است.

وی با تاکید بر لزوم بازگو کردن حماسه‌های دفاع مقدس با استفاده از ابزار هنر، افزود: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، دفاع مقدس ما یک گنج تمام نشدنی است و همه افراد می‌توانند در حوزه‌های مختلف از این گنجینه برداشت کنند و سوژه بگیرند.

مصطفی پور با بیان اینکه شهدا و رزمندگان از عاشورای امام حسین (ع) الگو گرفتند، خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا با توجه به گذشت ۱۴۰۰ سال از آن واقعه هر روز سرزنده‌تر و پایدارتر می‌شود و برای آزادی خواهان دنیا منبع الهام است؛ لذا دفاع مقدس که با فرهنگ عاشورا عجین شده و «یا حسین» رمز عملیات‌ها بود، برای سالیان سال باقی خواهد ماند.

وی ادبیات را یکی از حوزه‌های هنری دانست و متذکر شد: ادبیات بهترین زمینه برای انتقال و نهادینه سازی فرهنگ و معارف دفاع مقدس به نسل‌های امروز و آینده است و اگر بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کنیم، همه مشکلات حل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اقتدا کردن به فرهنگ و معارف دفاع مقدس را کلید حل مشکلات دانست و تاکید کرد: توفیقات حاصل شده در بخش‌های مختلف کشور به تاسی از فرهنگ دفاع مقدس بوده و هر کجا از این فرهنگ غنی فاصله گرفتیم، با شکست مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه هنر دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان جذاب است، خاطرنشان کرد: فیلم‌های ساخته شده در حوزه دفاع مقدس جزء پرمخاطب‌ترین فیلم هاست که نشان می‌دهد جامعه به ویژه نسل جوان تشنه معارف دفاع مقدس است و باید به ارائه درست و دقیق و متقن ارزش‌های دفاع مقدس در آثار هنری بپردازیم.

مصطفی پور از رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب دفاع مقدس طی سال گذشته در گیلان خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری نیز رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد که با همکاری اهلی قلم و هنر صورت می‌گیرد.

وی برگزاری نخستین همایش ادبیات پایداری در استان گیلان را قدمی در راستای فرهنگ سازی ادبیات دفاع مقدس دانست و متذکر شد: فراخوان این همایش بهمن ۹۹ ویژه دانشگاهیان گیلانی منتشر و ۲۴ مقاله به دبیرخانه ارسال شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان ضمن قدردانی از مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دانشگاه فرهنگیان استان جهت برگزاری همایش ادبیات پایداری، تصریح کرد: در سال جاری برای نخستین بار از ۱۵ عنوان مجموعه شعر دفاع مقدس از شاعران گیلانی رونمایی خواهیم کرد که نشان دهده پویایی ادبیات دفاع مقدس در استان است.

رونمایی از ۱۵ عنوان مجموعه شعر دفاع مقدس شاعران گیلانی شامل پنج عنوان از شاعران متوفی و ۱۰ عنوان از شاعران حاضر استان از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها