رئیس کمیته روابط خارجی مجلس:

مردم سوریه مخالف هر نوع مداخله خارجی هستند

گلرو با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سوریه و انتخاب «بشار اسد»، گفت: این انتخابات نشان داد که مردم سوریه نقش برجسته‌ای در تعیین سرنوشت خود دارند و خواب سیاه و سنگین آمریکا و رژیم صهیونیستی آشفته تعبیر شد.
کد خبر: ۴۵۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ - 30May 2021

مردم سوریه در انتخابات مخالفت خود با مداخله خارجی‌ها را نشان دادند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس گلرو» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس در گفت‌وگویی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سوریه اظهار داشت: فضای رقابتی در سوریه با حضور سه کاندیدا برگزار شد و با مشارکت بالای مردم سوریه، ۹۵.۱ درصد به بشار اسد رأی دادند و وی را به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به پیام انتخابات ریاست جمهوری سوریه اشاره کرد و افزود: انتخابات در سوریه نشان داد که مردم سوریه علی رغم تهدیدات و فشار‌های خارجی تروریست‌ها و کشور‌های حامی تروریسم نظیر آمریکا، در صحنه حضور دارند و تسلیم فشار‌ها نمی‌شوند لذا نقش اول را در دفاع از کیان کشور خود ایفا کردند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر این انتخابات نشان داد که بشار اسد همچنان به‌عنوان رهبر محبوب سوریه مطرح بوده و مردم به وی اعتماد دارند و همانطور که بشار اسد یک دهه جنگ و بحران را با درایت مدیریت کرد، در این عرصه هم مورد اعتماد مردم قرار گرفت.

گلرو ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه همچنین نشان داد که مردم سوریه مخالف هر نوع مداخله خارجی هستند و علیرغم انفعال سازمان ملل، نقش برجسته در تعیین سرنوشت خود دارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجموع ارزیابی‌ها نشان داد که خواب سیاه و سنگین ایالات متحده امریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های منطقه برای سوریه آشفته تعبیر شد. البته نقش بشار اسد و حمکت و درایت وی در مدیرت بحران تحمیلی سوریه هم بسیار بارز بود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت:جمهوری اسلامی ایران همیشه بر اصل عدم مداخله در سوریه، حل سیاسی مناقشات، مقابله با تروریسم و به رسمیت شناختن نقش مردم در تعیین سرنوشت تأکید داشته است و هم‌اکنون نیز از انتخابات اخیر و نتیجه آن استقبال می‌کند کما اینکه کشور‌های دیگر از ونزوئلا تا روسیه و کشور‌های منطقه پیام تبریک فرستادن و این نشان می‌دهد که سوریه در مسیر صحیح قرار دارد و اعتماد جامعه جهانی را کسب کرده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها