شهادت اعضای ۱۹ خانواده فلسطینی در جریان حملات هوایی به غزه

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در جریان بمباران دوازده روزه غزه از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی، اعضای ۱۹ خانواده فلسطینی به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۴۵۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵ - 30May 2021

شهادت اعضای ۱۹ خانواده فلسطینی در جریان حملات هوایی به غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت بهداشت فلسطین یکشنبه اعلام کرد در جریان بمباران ۱۲ روزه نوار غزه از سوی نیرو‌های رژیم صهیونیستی، اعضای ۱۹ خانواده فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین آمده است که ۹۱ فلسطینی از ۱۹ خانواده در این حملات هوایی از جمله ۴۱ کودک و ۲۵ زن کشته شدند. در ۱۲ روز حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست کم ۲۵۵ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۳۹ زن و بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر زخمی شدند.

این در حالی است که خبرگزاری فلسطینی «شهاب» روز یکشنبه گزارش داد که پلیس رژیم صهیونیستی یک کودک فلسطینی را که سوار بر دوچرخه بوده به دلیل نصب کردن پرچم فلسطین بر دوچرخه خود زیر گرفت و پس از آن نیز بازداشت کرد.

تعرض صهیونیست‌ها به فلسطینیان در قدس اشغالی و کرانه باختری در حالی ادامه می‌یابد که از واکنش مقاومت به تصمیم صهیونیست‌ها برای مصادره محله «شیخ الجراح» در قدس اشغالی تنها چند روز می‌گذرد

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری که تا بامداد روز جمعه دو هفته پیش در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد. پس از گزارش برخی منابع خبری درباره احتمال آتش‌بس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما با توقف درگیری‌ها و آتش‌بس با میانجیگری مصر موافقت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعاتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تأکید کردند که تا زمان پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها