رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس:

محور مقاومت همچون دفاع مقدس نیازمند پژوهش است

سردار نائینی در دومین جلسه شورای راهبردی دومین دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم گفت: همان‌گونه که هشت سال دفاع مقدس در قالب شرح عملیات‌ها، تهیه شناسنامه یگان‌ها و اطلس نبرد‌ها تدوین شده است، این اتفاق در مورد جبهه مقاومت نیز باید عملیاتی شود.
کد خبر: ۴۵۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ - 01June 2021

محور مقاومت همچون دفاع مقدس نیازمند پژوهش استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار علی‌محمد نائینی، مشاور فرمانده کل سپاه و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در دومین جلسه شورای راهبردی دومین دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم، جایزه سردار شهید حاج حسین همدانی که با حضور دبیران اجرایی و علمی جشنواره، مسئولین کمیته‌های تخصصی و دیگر نهاد‌ها و سازمان‌های عضو شورا، در سالن جلسات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: الگوی اقدامات و پژوهش‌های انجام شده در حوزه هشت سال دفاع مقدس همچون شرح عملیات‌ها، تهیه شناسنامه یگان‌ها، اطلس نبرد‌ها باید در حوزه جبهه و محور مقاومت نیز عملیاتی شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم با محوریت سردار شهید حسین همدانی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی باید منجر به شناسایی تمامی آثار منتشر شده در حوزه جغرافیایی این رویداد مهم و ارزشمند شود که می‌تواند زمینه را برای انجام پروژه‌های مهم و اثرگذار فرهنگی در حوزه مدافعان حرم فراهم کند.

در ادامه این جلسه حسن علایی فعال، دبیر اجرایی این دوسالانه توضیحاتی را در خصوص موضوعات آثار قابل‌بررسی در این دوسالانه، زمان برگزاری دوسالانه (سه مقطع اطلاع‌رسانی، ارزیابی آثار و اعلان نتایج نهائی آثار)، گروه‌های داوری و... ارائه داد.

همچنین هریک از اعضا، ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در خصوص کمیته و شورای مربوط به خود، به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود در خصوص اجرای هرچه بهتر این دوسالانه پرداختند.

بررسی موضوعات دوسالانه، توجه به بعد بین‌المللی دوسالانه و لزوم توجه به آثار منطقه‌ای و بین‌المللی در خصوص شهدای مدافع حرم، میزان و نحوه جمع‌آوری آثار، تبلیغات و اطلاع‌رسانی انجام شده در خصوص جشنواره، از جمله مهم‌ترین موضوعات و پیشنهاد‌های مطرح شده در این جلسه بود.

در پایان مقرر شد به‌ منظور هماهنگی و انسجام هرچه بهتر و بیشتر نهاد‌ها و سازمان‌های عضو شورای راهبردی این دوسالانه، جلسات شورا هر دو هفته یکبار با حضور تمامی اعضا برگزار شود.

خاطرنشان می‌شود؛ مراسم اختتامیه این دوسالانه و تجلیل از آثار برتر، اواسط مهر سال جاری و همزمان با ایام شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی، قافله‌سالار شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها