بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران-7

سالمی نژاد: حضور نشر نیلوفران با 39 عنوان کتاب دفاع مقدسی در نمایشگاه کتاب

مدیر انتشارات نیلوفران گفت: این انتشارات 39 عنوان کتاب دفاع مقدسی را برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به چاپ رسانده که از این میان، 9 عنوان به تازگی منتشر شده‌اند.
کد خبر: ۴۶۰۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ - 07May 2015

سالمی نژاد: حضور نشر نیلوفران با 39 عنوان کتاب دفاع مقدسی در نمایشگاه کتاب

"عبدالرضا سالمی نژاد" مدیر مسئول انتشارات نیلوفران در گفتو گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس اظهار داشت: "راهنمای شهدای دزفول" عنوان اثر تازهای است که قرار است در نمایشگاه کتاب عرضه شود. این کتاب با موضوع شهدای دزفول در قالب 100 جدول اطلاعاتی و  در 800 صفحه به قلم منوچهر مهدی پور نوشته شده است. این جدولها اطلاعاتی چون نام و نام خانوادگی شهید، سن و تاریخ شهادت و نشانی محل خاکسپاری شهید را در بردارد.

وی افزود: "حماسهی جهاد عشایر عرب خوزستان، علیه انگلیس و عثمانی" نوشته حمید طرفی نیز عنوان کتاب دیگری است که در 616 صفحه نوشته و در قطع وزیری از سوی انتشارات بنیاد شهید خوزستان منتشر شده است.

سالمی نژاد تصریح کرد: "مردانی از پارس" با موضوع نوآوریهای رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس در اسفند ماه سال گذشته و به صورت آزمایشی در تیراژ محدود چاپ شد و به دست محققین و نویسندگان رسید تا نظرات خود را در مورد این کتاب ارائه دهند، این کتاب برای نمایشگاه به چاپ انبوه رسیده است. این کتاب نوشته علیاکبر رئیسی درباره نوآوریهای رزمندگان در زمنیههای نظامی، صنعتی و فرهنگی نوشته شده است.

مدیر انتشارات نیلوفران گفت: مجموعه داستانهای کوتاه «بذار بهم شلیک کنن» نوشته بهزاد نژاد احمدی، «چه میگویی ننهکریم» و «خورده ماهیها و ماهیخوردهها» نوشته حسن فریدی و کتابی به نام «هیچکس به او التماس نکرد» درباره زندگینامه شهید محمدحسن کرمهدایت از کارگران شهرداری دزفول نیز در نمایشگاه عرضه خواهند شد.

خاطرنشان میسازد بیست و هشتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار میشود.

انتهای پیام/م.م

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدحسین درچین
|
-
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
شرحی کوتاه پیرامون کتاب (یَزِله)
کتاب (یزله) حاوی اشعار حماسی و رجزهای رزمندگان دزفولی در 8 سال دفاع مقدس است ، پیش گفتار کتاب را دکتر محمدرضا سنگری نوشته و در ابتدای این کتاب به معنی لغوی و اصطلاحی یزله ، رجز و چفیه و نیز به اوزان شعری و عروضی اشاراتی شده و سپس تاریخچه ای از گردان های بلال ، عمار و حمزه از لشکر 7 حضرت ولی عصر(عج)آمده است .
این کتاب در قالب 100 یزله و در 10 بخش و همچنین 22 خاطره از رزمندگان اسلام از جمله مداح اهل بیت حاج صادق آهنگران تنظیم شده است .
و اما موضوع یزله ها : اعزام نیرو ، بسیج و تقویت نیروها ، حضور مقام رهبری در پادگان کرخه ، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و محرم و نیز یزله های میدانی و طنز و دلگویهای رزمندگان دلیر اسلام است .
در پایان کتاب ، لیست اسامی یزله گیران شهید و جانباز و آزاده و رزمنده آمده است و نیز مستندات و عکسها و یادها پایان بخش کتاب یزله است .
لازم به توضیح اینکه همراه این کتاب لوح فشرده ای شامل 140 فایل صوتی و تصویری می باشد که در قالب 85 ترک شنیداری و 55 کلیپ تصویری در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت .
نویسنده کتاب : محمدحسین درچین
نظر شما
پربیننده ها