حضور حداکثری، اقتدار ملی/ نماینده ولی فقیه در همدان:

«دولت قوی» با مشارکت حداکثری در انتخابات شکل می‌گیرد

آیت‌الله شعبانی گفت: ثبات سیاسی کشور، قدرت دیپلماسی و سرمایه اجتماعی که دولت می‌تواند داشته باشد و در تصمیم‌گیری خود از آن استفاده کند وابسته به حضور و مشارکت گسترده مردم است، بنابراین «دولت قوی» با مشارکت حداکثری در انتخابات شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۴۶۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ - 06June 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده، ولی فقیه در همدان، در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در همدان ضمن عرض تسلیت، اظهار داشت: هشت سال است که مسیر رفع تحریم را تجربه می‌کنیم مسیری که در آن، طرف مقابل به تعهدات خود عمل نمی‌کند و سرمایه‌های عظیم اقتصادی کشور نیز وابسته به آن شده و معطل‌مانده است.

نماینده، ولی فقیه در همدان با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ثبات سیاسی کشور، قدرت دیپلماسی و سرمایه اجتماعی که دولت می‌تواند داشته باشد و در تصمیم‌گیری خود از آن استفاده کند وابسته به حضور و مشارکت گسترده مردم است.

وی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات در سرنوشت کشور تأثیرگذار است، افزود: وقتی میزان مشارکت مردم در انتخابات افزایش‌یافته و میزان رأی دولت بالا باشد، در آن صورت دولتی که روی کار آمده بهتر می‌تواند کار‌ها را پیش ببرد.

شعبانی عنوان کرد: اگر ایران قوی می‌خواهیم نیازمند یک دولت قوی هستیم که آن‌هم بدون همراهی مردم قوی شکل نمی‌گیرد.

وی با این توضیح که شرکت گسترده مردم در انتخابات، در حضور اثرگذار و پرقدرت دولت در عرصه بین‌المللی اثرگذار است مطرح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که طبق آیات و روایات، دادن مسئولیت به دیگران یک امانت قلمداد می‌شود به همین دلیل نیز ما در مقابل ادای امانت مسئولیم و باید آن را به اهلش بسپاریم.

حبیب الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه نباید اجازه داد انقلاب به دست نااهلان بیفتد گفت: اگر خدای‌نکرده ما با انتخاب خود سبب شویم فرد نااهلی سرکار بیاید این مسئله برای ما مسئولیت شرعی و عرفی ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: امروز مسئله معیشت، اقتصاد و مسائل فرهنگی، اولویت‌های اصلی کشور هستند، اما برخی با بحران‌سازی و کار‌های تبلیغاتی در تلاش هستند مسئله نه‌چندان مهم را تبدیل به مسئله مهم کشور کرده و برای آن رأی جمع‌آوری کنند.

نماینده، ولی فقیه در همدان ادامه داد: ما موظفیم در مقابل انتخاب خود آن‌هم با شرایط موجود دقت بیشتری کنیم چراکه وقتی اولویت دهم به‌جای اولویت اول انتخاب شود آن‌وقت کشور در اولویت مهم خود دچار مشکل خواهد شد.

وی درباره انتخاب فرد اصلح بابیان اینکه در این بخش نباید با فضاسازی و تبلیغات رأی دهیم، افزود: امروز اولویت‌های کشور همان مسائل اقتصادی و فرهنگی است مسائلی که رهبری نیز درباره آن‌ها سخن گفتند بنابراین هنگام شناخت، انتخاب و ارزیابی افراد باید ببینیم فردی که به این عرصه ورود کرده است درگذشته خود چه کارنامه کاری دارد و برنامه وی برای اولویت‌های مهم کشور چیست.

امام جمعه همدان توضیح داد: در عرصه انتخابات برخی نامزد‌ها ممکن است برنامه داشته باشند، اما برنامه آن‌ها برای اولویت‌های دهم به بعد کشور باشد درحالی‌که دغدغه اصلی کشور اقتصاد است بنابراین معیار فرد اصلح در این دوره برنامه داشتن وی برای مسائل مهم کشور ازجمله اقتصاد است.

وی داشتن گروه قوی اجرایی برای پیاده کردن برنامه‌های مهم را از دیگر نکاتی برشمرد که هنگام ارزیابی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مردم باید موردتوجه قرار دهند و گفت: فرد منتخب برای اجرای برنامه‌های خود در لایه‌های مختلف میانی و پائینی در شهر‌ها و روستا‌های کشور باید نفرات کارآمدی داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: بخشی از شناخت نامزد‌ها در مناظرات رخ‌داده و بخشی دیگر نیز از اطلاعات افرادی که این نامزد‌ها را می‌شناسند حاصل می‌شود، افرادی که این نامزد‌ها را از نزدیک شناخته و برنامه‌های آن‌ها را می‌دانند.

وی با تأکید بر اینکه باید با عقلانیت و خارج از فضا‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی رأی داد اظهار داشت: امروز خوشبختانه مردم شرایط خوبی دارند و به‌خوبی تشخیص می‌دهند چه کسی برنامه داشته و چقدر می‌تواند وعده‌های خود را عملیاتی کند.

شعبانی بابیان اینکه همه ما قبول داریم که رئیس‌جمهور باید اصلح باشد، اما هر کس از منظر و اولویت‌ها خود فرد اصلح را تعیین می‌کند، مطرح کرد: امروز باید توجه کنیم نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری چقدر ساختار‌های سیاسی و اقتصادی کشور را می‌شناسند چراکه این افراد قرار نیست معجزه کنند بلکه قرار است با همین ساختار‌ها کار را پیش ببرند.

وی با اشاره به اینکه باید دید این افراد چگونه می‌خواهند باوجود تحریم‌ها کار‌ها را پیش برده و چه برنامه‌ای برای خنثی‌سازی تحریم‌ها در کشور دارند توضیح داد: باید ببینیم رئیس‌جمهور بعدی برای خنثی‌سازی تحریم برنامه دارد یا نه؟ یا اینکه چطور می‌خواهد تولیدکنندگان را در این شرایط حمایت کند؟ باید توجه داشته باشیم که این مسائل با وعده و دستور حل نمی‌شود بلکه باید برای آن‌ها راهکار داشت.

وی تاکید کرد: امروز برخی افراد و جریان‌ها درباره مهندسی انتخابات حرف می‌زنند که البته حرف دقیقی نیست چراکه در این عرصه برخی افراد عملکردی داشتند که طبق قانون صلاحیت لازم خود را برای شرکت در انتخابات ازدست‌داده‌اند از طرفی بسیاری از افراد که تائید و یا احراز صلاحیت نشدند نیز حتی در صورت تائید صلاحیت و شرکت در رقابت‌های انتخاباتی رأی بالایی در بین مردم نداشتند.

شعبانی اظهار داشت: امیدوارم در انتخابات پیش رو دولتی بسیار خوب که همراه مردم بوده و بتواند مشکلات را حل کند در کشور شکل بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار