حضور حداکثری، اقتدار ملی/ حدادی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

همه کاندیدا‌ها و جناح‌های سیاسی مردم را به مشارکت حداکثری تشویق کنند

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: همه کاندیدا‌های ریاست جمهوری چه آن‌هایی که تأیید شده‌اند و چه آن‌هایی که صلاحیتشان احراز نشده و نیز تمام جناح‌های سیاسی باید مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات تشویق کنند.
کد خبر: ۴۶۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 08June 2021

همه کاندیدا‌ها و جناح‌های سیاسی مردم را به مشارکت حداکثری تشویق کنندعلی حدادی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در ارتباط با لزوم توجه و پایبندی به قانون در رقابت‌های انتخاباتی اظهار داشت: نکته‌ای که در خصوص انتخابات ریاست جمهوری همیشه مطرح بوده این است که همه کاندیدا‌ها باید التزام عملی به قانون داشته باشند و پایبندی به قانون را از مؤلفه‌های اصلی در رقابت‌های انتخاباتی قرار دهند.

وی با بیان این‌که اگر کاندیدا‌ها با قانون اساسی میثاق بسته‌اند، باید در چهارچوب قانون اساسی حرکت کنند و در هر شرایطی و در هر وضعیتی باید التزام عملی به قانون داشته باشند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: اصل ۱۱۵ قانون اساسی در ارتباط با افرادی است که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری هستند و برای کاندیدای ریاست جمهوری شرایطی را مطرح کرده که باید از این شرایط برخوردار باشند؛ در غیر این‌صورت شورای نگهبان می‌تواند طبق قانون، صلاحیت کاندیدا‌ها را تأیید نکند؛ بنابراین کاندیدایی که سوابق کارکردی و عملکردی متناسب با جایگاه ریاست جمهوری داشته باشد، می‌تواند خود را رجل سیاسی و حائز شرایط ریاست جمهوری بداند، اما اگر فاقد چنین شرایطی است نباید شورای نگهبان را مورد هجمه قرار دهد و این نهاد حکومتی را تضعیف کند.

حدادی گفت: شورای نگهبان براساس مُرّ قانون عمل کرده و خارج از قانون اصلاً رفتار نمی‌کند. همچنین حمایت رهبر انقلاب از شورای نگهبان گواه این واقعیت است که شورای نگهبان هیچ‌گاه سلایق سیاسی و جناحی را لحاظ نکرده و فقط شرایط فردی کاندیدا‌ها را طبق قانون اساسی بررسی کرده است.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیمات شورای نگهبان فصل‌الخطاب است و همواره باید مورد تمکین قرار بگیرد، اظهار داشت: امروز کشور در شرایطی قرار دارد که تمامی نامزد‌های انتخاباتی اعم از تأیید صلاحیت‌شدگان و عدم احراز صلاحیت‌شدگان به قانون پایبند بمانند و برای مشارکت حداکثری تمام تلاش خود را به‌کار بگیرند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: در این ۴۲ سال همیشه دشمنان انقلاب اسلامی به پایه‌های اصلی نظام هجمه آوردند و شورای نگهبان به‌عنوان یکی از ارکان اصلی، همواره مورد غضب و هجمه ضدانقلاب‌های داخلی و خارجی قرار داشته است؛ بنابراین باید مراقب بود تا مبادا به نفع دشمن و به ضرر نظام موضع‌گیری کرد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها