مقام یمنی:

بر سر حقوق قانونی ملت یمن، هیچ مذاکره‌ای صورت نمی‌گیرد

وزیر مختار سفارت یمن در سوریه با بیان اینکه مشکلات ملت یمن معلول محاصره و تجاوز سعودی-آمریکایی است، گفت که درباره مسائل اصلی هیچ امتیازدهی وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۴۶۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ - 08June 2021

بر سر حقوق قانونی ملت یمن، هیچ مذاکره‌ای صورت نمی‌گیردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «رضوان الرحیمی» وزیر مختار سفارت یمن در سوریه از مواضع و تلاش عمان در حل بحران یمن قدردانی کرد.

رحیمی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تلاش‌های عمان برای کاهش مشکلات انسانی مردم یمن بسیار مهم است و ملت این کشور این تلاشها را فراموش نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات ملت یمن معلول محاصره و تجاوز سعودی-آمریکایی است، خاطر نشان کرد: درباره مسائل اصلی هیچ امتیازدهی وجود نخواهد داشت.

این مقام یمنی خاطرنشان کرد: علت ندادن امتیاز، این است که این مسائل، حق اصولی، مشروع و ثابت ملت یمن است و هرگونه تلاش برای ارتباط دادن آن با مسائل نظامی و سیاسی، محرومیت مردم یمن از ساده‌ترین حقوق آن است.

رحیمی تأکید کرد: هر هیأتی که به یمن می‌آید نباید بر سر چیزی که حق مردم این کشور است، مذاکره کند.

وی خاطر نشان کرد: این هیأت‌ها باید بدانند که ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی که در جنگ شکست خورده است، نخواهد توانست از طریق مذاکره به مطامع خود دست پیدا کند.

این مقام یمنی در پایان تصریح کرد: مسئولان سعودی و آمریکایی باید تجاوز خود را متوقف کنند و به محاصره ظالمانه ملت یمن پایان دهند.

این در حالی است که یک هیأت از عمان یکشنبه هفته جاری وارد صنعاء پایتخت یمن شد تا بر اساس «اصل حسن همجواری و منافع مشترک»، وضعیت این کشور را بررسی کند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار