حضور حداکثری، اقتدار ملی/ امام جمعه مانه و سملقان:

انتخابات قبل از سیاسی بودن همانند نماز و روزه اعتقادی است

حجت‌الاسلام «احمد‌زاده» گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران قبل از آن که سیاسی باشد، همانند نماز و روزه اعتقادی است و کسانی که خود و دیگران را به تحریم انتخابات فرامی‌خوانند، بلاشک ناهی واجبی از واجبات الهی و آمر به حرام هستند.
کد خبر: ۴۶۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷ - 08June 2021

انتخابات قبل از سیاسی بودن همانند نماز و روزه اعتقادی استحجتالاسلام «عباسعلی احمدزاده» امام جمعه شهرستان مانه و سملقان در گفتوگو با خبرنگار دفاعپرس در بجنورد اظهار داشت: انتخابات در نظام مردم‌سالاری کارکرد‌های ممتازی دارد‌ که اهمیت انتخابات و ضرورت توجه به آن را بیش از پیش آشکار می کند.

احمد‌زاده با بیان اینکه انتخابات عالی مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهمترین شرط تثبیت نظام مردم است، گفت: نظام داشتن حکومتی برخاسته از مردم و پاسخگو بودن در برابر همین مردم است.

امام جمعه شهرستان مانه و سملقان افزود: یکی از مهمترین کارکرد انتخابات قاعده‌مند کردن قدرت سیاسی از گروهی به گروه دیگر است.

این مسئول عنوان کرد: فقدان قائدی برای انتقال و توزیع قدرت سیاسی و مسئولیت اول جامعه مسائل سیاسی گوناگونی به دنبال می آورد.

احمدزاده با بیان اینکه انتخابات به گروه های که برای تصاحب قدرت‌های سیاسی رقابت می کند تضمین می دهد که بهترین راه و شیوه کسب قدرت حضور در انتخابات است، کسب قدرت از راه انتخابات ضمن دارا بودن مسئولیت لازم از سوی مردم مطمئنا در آینده رسیدن به عرصه قدرت است، افزود:  همه ما، همه گروه‌ها، همه جریان‌های سیاسی، به ویژه آنان که دل در گرو نظام و انقلاب دارند لازم است در این دوره اهم انتخابات با هوشمندی بیشتر و بصیرت بیشتری حضور پیدا کنیم و یک بار دیگر به نقشه‌های دشمنان پاسخ دندان شکنی بدهیم.

وی ادامه داد: آنان که در مراسم تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی می‌گفتند من هم یک قاسم سلیمانی هستم امروز وقت آن است همانند حاج قاسم در دفاع از حرم امن این کشور، پای صندوق‌های رای حضور یابند و با انتخاب فرد اصلح از جنس حاج قاسم قدرت نرم افزاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشند.

امام جمعه شهرستان مانه و سملقان گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران قبل از آن که سیاسی باشد، همانند نماز و روزه اعتقادی است و کسانی که خود و دیگران را به تحریم انتخابات فرامی‌خوانند بلاشک ناهی واجبی از واجبات الهی و آمر به حرام هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها