با هشدار درباره راهپیمایی پرچم؛

نماینده سازمان ملل: آتش بس غزه شکننده است

هماهنگ کننده سازمان ملل در امور خاورمیانه، با توجه به احتمال برگزاری راهپیمایی پرچم، درباره تشدید تنش‌ها و شکننده بودن آتش‌بس غزه هشدار داد.
کد خبر: ۴۶۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ - 08June 2021

نماینده سازمان ملل: آتش بس غزه شکننده استبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور غرب آسیا و شمال آفریقا (خاورمیانه) در پیامی توئیتری، با توجه به اصرار صهیونیست‌ها برای برگزاری «راهپیمایی پرچم»، درباره شکننده بودن آتش‌بس غزه هشدار داد.

وی در این باره نوشت: روند خصومت‌ها شکننده است. از طرفین می‌خواهم از اقدامات یک جانبه و تحریک آمیز خودداری کرده؛ خویشتنداری به خرج دهند و در راستای تحکیم آتش بس هر آنچه که لازم است به کار گیرند.

این در حالی است که اقدامات تحریک آمیز از جانب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد که در آستانه از دست دادن قدرت است.

گفته می‌شود در حالی که پلیس رژیم صهیونیستی دستور لغو راهپیمایی پرچم را داده است؛ نتانیاهو در دیداری که با رؤسای دستگاه‌های امنیتی داشته، به دنبال احیای این مراسم است تا اوضاع را برای کابینه بعدی این رژیم دشوار کند.

هدف سازمان دهندگان راهپیمایی پرچم که برای پنجشنبه آینده تدارک دیده شده بود، تأکید بر لزوم پاکسازی شهروندان فلسطینی ساکن قدس اشغالی است؛ امری که با واکنش شدید و مخالفت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و دعوت این جنبش از هموطنان فلسطینی برای مقابله با اشغالگران در کرانه باختری و تحصن در مسجد الاقصی روبرو شد.

در حال حاضر به دنبال تهدید‌های گسترده مقاومت فلسطین، صهیونیست‌ها از تصمیم خود برای برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی عقب نشینی کرده‌اند حال آنکه مشخص نیست نتانیاهو در ادامه هرج و مرج طلبی خود که در راستای حفظ قدرت انجام می‌شود؛ چه برنامه‌ای را تدارک دیده باشد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها