آزمون استخدامی فرزندان شاهد و جانبازان ۷۰ درصد برگزار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: «آزمون استخدامی فرزندان شاهد و جانبازان ۷۰ درصد، ۱۲ تیر امسال برگزار می‌شود.»
کد خبر: ۴۶۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ - 08June 2021

آزمون استخدامی فرزندان شاهد و جانبازان ۷۰ درصد برگزار می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (سه‌شنبه) پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرکرد در گلزار شهدای مرکز چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: بر اساس احکام برنامه ششم، همه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بالای ۷۰درصد باید به استخدام دولت درآیند که استخدام ۱۶ هزار نفر از این افراد براساس بند«ج» ماده ۸۷ برنامه ششم اجرایی می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه اکنون تعدادی از فرزندان شهدا و جانبازان مشغول تحصیل هستند و هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اند، افزود: این آزمون، مرحله نخست یک آزمون اختصاصی است و بعد از این آزمون، مقدمات برای برگزاری آزمون بعدی فراهم می‌شود که فارغ‌التحصیلان آینده براساس احکام برنامه ششم استخدام شوند.

به گفته وی، روز سه‌شنبه نیز تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از فرزندان ایثارگران چهارمحال و بختیاری به امضا خواهد رسید.

اوحدی ادامه داد: پارسال ۱۱ تفاهم‌نامه با وزارتخانه‌های مختلف برای رفع مشکلات جامعه ایثارگران و همچنین اجرای قانون جامع ایثارگری منعقد شد و با حضور در استان‌های مختلف از سال‌گذشته تاکنون، پیگیری و رفع مشکلات این جامعه با همکاری نماینده ولی فقیه در هر استان و استانداران و دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

وی بر پیگیری موضوعات دیگر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تاکید کرد و گفت: در سال‌جاری برای اجرایی شدن شعار تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی درصدد هستیم که موانع موجود در اجرای این قانون با همکاری دستگاه‌های اجرایی برداشته شود و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران محقق شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه استقلال و عزت امروز کشور مدیون خون شهدا و تلاش و همت ایثارگران است، افزود: تبلور این استقلال و عزت را در انتخابات ۱۴۰۰ با حضور در پای صندوق‌های رای به عنوان یک حماسه شاهد خواهیم بود.

اوحدی در خصوص مسکن ایثارگران افزود: براساس مصوبه هفته گذشته دولت، تسهیلات مسکن ایثارگران به طور متوسط در مناطق مختلف روستایی، شهری و مراکز استان‌ها ۲۰۰ درصد نسبت به سال‌گذشته افزایش یافت.

وی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی ایثارگران در روستاها سال گذشته ۶۰۰ میلیون ریال بود که این میزان امسال به دو میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

به گفته اوحدی، سال گذشته در استان‌های مختلف، ۷۱ هزار قطعه زمین در تملک بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت که براساس مصوبه مجلس، امسال نهضت ساخت مسکن ایثارگران در استان‌ها مختلف اتفاق می‌افتد و در این مصوبه تامین مسکن فقط تملک زمین نیست.

وی گفت: افرادی که سال‌های گذشته از تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی مسکن ایثارگران استفاده کردند در صورتی که تا پایان سال‌گذشته تسهیلات خود را تسویه کرده باشند می‌توانند برای مناسب سازی مسکن از تسهیلات استفاده کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: با هماهنگی مجلس و پشتیبانی دولت، امسال پنج هزار فقره تسهیلات برای افرادی که شرایط نامساعد مسکن دارند، نیز لحاظ شده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، شرکت در جلسه کارگروه ایثار و شهادت از برنامه‌های سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به چهارمحال و بختیاری است.

استان چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس دو هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها