رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل در همدان

طرح جامع پدافند غیرعامل استان همدان، امروز با حضور معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور رونمایی شد.
کد خبر: ۴۶۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ - 08June 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، طرح جامع پدافند غیرعامل استان همدان، امروز با حضور معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل رونمایی شد.

«سید سعید شاهرخی»، استاندار همدان در این مراسم اظهار داشت: طرح جامع پدافند غیر عامل استان همدان، برای صد برنامه عملیاتی حفاظت و صیانت از تاسیسات و اماکن حیاتی مهم و قابل حفاظت در استان همدان طراحی و پیش بینی شده است.

استاندار همدان در مراسم رونمایی از این طرح، آن را حفاظت وحراست از دارائی‌های ارزشمند استان در تمام حوز‌ها دانست و ادامه داد: هزار و ۱۳۹ دارائی استان در این طرح شناسائی شده است.

سردار رحیمی معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور هم گفت: همدان جزء ۲۳ استان برخوردار از طرح جامع پدافند غیر عامل است که مهم‌ترین هدف از تدوین این طرح‌ در استان‌های کشور از جمله همدان شناسائی تهدیدات وکاهش آسیب پذیری اماکن وتاسیسات حساس و مصون سازی آنها است.

وی ادامه داد: عملکرد مطلوب ۱۱ کارگروه تخصصی ذیل شورای پدافند غیر عامل موجب شده است، استان همدان در چندین شاخص جزء رتبه‌های اول تا سوم کشور قرار گیرد.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار