معاون کل وزارت بهداشت خبر داد؛

خودکفایی ایران در تولید واکسن کرونا در آینده‌ای نزدیک

حریرچی گفت: ایران اسلامی جزو کشور‌های معدودی است که توانسته واکسن کرونا را تولید کند و در ما‌ه‌های آینده در تولید آن خودکفا خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ - 09June 2021

خودکفایی در تولید واکسن کرونا در آینده‌ای نزدیکبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم آغاز فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا با بیان این‌که در دوران کرونا نیرو‌های مسلح فعالیت‌های زیادی برای سلامت مردم کردند، اظهار داشت: تولید واکسن کرونا توسط نیرو‌های مسلح کاری خیره‌کننده در سطح منطقه و جهان است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی جزو کشور‌های معدودی است که توانسته واکسن کرونا را تولید کند و در ما‌ه‌های آینده در این زمینه خودکفا خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان این‌که تنها راه برون‌رفت از بحران کرونا استفاده از واکسن مطمئن و رسیدن به ایمنی مطمئن است، گفت: پس از ایجاد ایمنی می‌توانیم رعایت دستورالعمل‌ها را به حداقل برسانیم و زندگی‌ها را به حالت قبل برگردانیم.

حریرچی با اشاره به این‌که تولید واکسن ملی اولویت اساسی است، بیان کرد: کشورهای غربی امروز سمبل احتکار واکسن کرونا هستند، گفت: امروز آمریکا با احتکار واکسن کرونا، حتی به کانادا و کشورهای همسایه خود واکسن نمی‌دهد. همچنین انگلستان واکسیناسیون را برای نوجوانان و جوانان شروع کرده در حالی که در برخی کشور‌ها هنوز کادر درمان واکسینه نشدند.

وی ادامه داد: هر حرکتی برای تحت‌الشعاع قرار دادن استفاده از واکسن ایرانی و خارجی انجام شود، خیانت در حق مردم ایران است.

معاون وزیر بهداشت با بیان این‌که کرونا به حوزه اقتصاد و سلامت ضربه زد، گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد توسعه ۱۰۰ ساله اخیر کشور‌های دیگر از راه سلامت بوده است.

حریرچی با اشاره به اینکه ۷۱ درصد مردم آمریکا چاق هستند، چاقی را عامل بروز بیماری‌های مختلف دانست و گفت: رفتار اجتماعی در کشورمان نشان‌دهنده رشد چاقی در ایران است که باعث می‌شود هزینه درمان در کشورمان افزایش پیدا کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح در جنگ و غیر جنگ سینه سپر کردند و در حوزه‌های مختلف وارد میدان می‌شوند؛ بیمارستان بقیه‌الله در ایام کرونا بیشتر از دیگر بیمارستان‌ها پذیرش بیماران کرونایی داشتند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار