مدیر پاتوق کتاب ملایر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مشارکت در بخش کتاب‌خوانی با طرح‌های فصلی فروش کتاب بیشتر می‌شود

احمدیان گفت: در هر رشته‌ای که رونق ایجاد شود، میزان همه‌گیر شدن آن افزایش می‌‎یابد؛ کتاب نیز جزو آن دسته محسوب می‌شود و با برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب، مشارکت در بخش کتابخوانی بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۴۶۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ - 09June 2021

علیرضا احمدیان مدیر کتابفروشی «پاتوق کتاب ملایر» استان همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در خصوص طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، اظهار داشت: در این طرح‌ها و روند کارهایی که مرتبط با کتابفروشان است مشکلاتی دیده می‌شود که طبیعی بوده و به مرور در حال رفع شدن است، ولی بازخورد کلی مشتریان و فروش خوبی که در زمان برگزاری طرح داریم نشان از خوب بودن آن است.

وی افزود: حین اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب تماس با فروشگاه بیشتر شده و رفت و آمد مشتریان و میزان فروش کتاب نیز افزایش می‌یابد. چون ما رسالت در فروش کتاب را داشته و نماینده پاتوق کتاب هستیم این طرح‌ها در کل برای ما بسیار مناسب است.

احمدیان همچنین عنوان کرد: به نظر من و اکثر همکاران کتابفروش از این جهت که کاغذ و به دنبال آن کتاب گران شده است میزان فروش آن نیز کاهش پیدا کرده است؛ از سویی دیگر بیماری کرونا و همه‌گیری آن، تعطیلی کتابفروشی‌ها، قطع برق و... مزید برعلت شد که مردم دیگر دل و دماغ خرید کتاب را ندارند.

مدیر پاتوق کتاب ملایر با اشاره به اینکه برگزاری این طرح چهار بار در طول سال می‌تواند اثرگذاری مثبت بیشتری داشته باشد، بیان کرد: این امر هم می‌تواند به سبد خرید مردم و هم به گردش کتاب کتابفروشان کمک کند؛ به واقع برخی از آثاری که در طول سال مخاطب کمتری دارند نیز در این ایام به فروش می‌رسند و مردم در این طرح‌ها ترغیب می‌شوند که آن‌ها را تهیه کنند. از طرفی نیز برخی از علاقه‌مندان به کتاب با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و برگزاری این طرح‌ها کمک بزرگی به آن‌ها می‌کند.

وی درباره تاثیر برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب در جذب مخاطب اظهار کرد: برخی از مشتریان ما وقتی یک بار از این طرح استفاده می‌کنند راغب می‌شوند که در طرح‌های بعدی نیز شرکت کرده و از تخفیفاتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌کند استفاده کنند و اصولا می‌گویند ما سعی می‌کنیم در زمان برگزاری این طرح‌ها کتاب بخریم.

احمدیان در پایان صحبت‌هایش طرح‌های فصلی فروش کتاب را نوعی تشویق برای کتاب خواندن دانست و گفت: این طرح‌ها از لحاظ کتاب‌خوانی و جذب همه اقشار مردم از زن و مرد و پیر و جوان به سمت کتاب خوب است و برای ما به عنوان کتاب فروش نیز موثر است؛ از این جهت که میزان رفت و آمد مردم به کتابفروشی‌ها بیشتر می‌شود. در هر رشته‌ای که رونق ایجاد شود میزان همه‌گیر شدن آن افزایش می‎‌یابد، کتاب نیز جزو آن دسته محسوب می‌شود و با برگزاری این طرح‌ها مشارکت در بخش کتابخوانی بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار